Autor: Merit Pärnpuu • 2. märts 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Niko Slavnic: ettevõtete struktuur ei saa olla enam monoliitne

Niko Slavnic
Foto: Urmas Kamdron
Poolte ekspedeerimis- ja logistikaettevõtete jaoks on juba praegu probleem, kuidas kohaneda digitehnoloogiaga. Ettevõtete struktuur ei saa olla enam monoliitne, vaid struktureeritud inkubaatorite, riskikapitalifirmade ja idufirmadega, rääkis Inkubatsioonikeskuse IQbator asutaja, ettevõtja ja ingelinvestor Niko Slavnic täna toimuval Pärnu Tarneahelakonverentsil.

Et toetada ettevõtte kasvu ja võimendada äriedukust tuleb kogu aeg kasutada uusi ärimudelid. „Meil on ettevõte, kellel pole mitte ühtegi autot, aga on sellegipoolest kõige suurem transpordiettevõte,“ tõi Slavnic näite.

Isejuhtivate autode ja kaubaveokite puhul muutub aina tähtsamaks kaubavõrgu haldamise võrgustik. Kuna turg ei ole enam riiklik, mõjutab see ka ettevõtteid ja digitaalseid lahendusi, mis omakorda muudab konkurentsi tihedamaks. „Küsimus on kiiruses, sest kõige kiiremad söövad aeglasemad ära,“ ütles Slavnic.

Et konkurentsis püsida, peab peale kiiruse mõtlema ka rohkem kliendikeskselt. Kliente ei saa panna oma taktikepi järgi tegutsema, vaid ettevõte peab ise kohalduma klientide soovidega.

Slavnic rääkis õpetliku loo digitehnoloogia ettevõttest Kodak, kes avastas digitaalse kaamera ja kellele kuulus alguses 90 protsenti turust. „Olgugi et nad panid selle kalevi alla ja peitsid nii palju infot uue tehnoloogia kohta kui võimalik, ei suutnud nad õigel ajal teha muutusi ja kaotasid suure osa turust,“ märkis Slavnic.

Edukad peavad oskama konkureerida start-up’idega

Slavnic nimetab praeguseid start-up’e ükssarvedeks. „Vaadake neid 1 miljardit start-up’i, kõik ütlesid alguses, et nad pole uus trend, vaid statistiline viga. Aga kui vaatame maailma kõige rikkamaid inimesi, siis seal on juba kaks-kolm inimest, kes on pärit tehnoloogia ettevõttest ja kes alustasid umbes viis aastat tagasi.“

Vitaalsed ettevõtted nagu start-up’id on kõva pähkel kõikidele ettevõtetele. Kuidas konkureerida start-up’idega, kes on kiired? Kuidas diferentseerida oma ettevõtet? Kui ettevõtja suudab selle enda jaoks välja mõelda, siis see ongi juba tema konkurentsieelis.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077