Aknatootja: kümnest kliendist kaheksa ostavad Eestis plastakent

Ukse ja aknatootja Klarvinduer koduleht
Ukse ja aknatootja Klarvinduer koduleht

Valgas täispuidust aknaid ja uksi tootev Klarvinduer OÜ müüb oma toodangut Taani turule, sest seal on sellise toote järele nõudlus suurem kui Eestis. Ettevõtte sõnul eelistab Eestis kümnest kliendist kaheksa odavamat plastakent.

Ettevõtte turundusjuht Matthias Vutt rääkis Äripäeva teemaveebile kaubandus.ee, et nad otsustasid Valga tehases toodetavaid täispuidust ning väljapoole avanevaid uksi ja aknaid müüa Taani turule, sest seal on nõudlus selle toote vastu kõige suurem. “Eesti turg on tootjatest üleküllastanud ning kümnest kaheksa ostavad oluliselt soodsamat plastakent. Lisaks levib Eestis ja Baltimaades peamiselt Saksa tüüpi aken,” rääkis Vutt.

Taanis müüb ettevõte oma toodangut e-poes klarvinduer.dk, kus ostusummad on suuremad kui 1000 eurot.  “Sellel, miks klient peaks e-poest eluaegse ostu tegema, on omad plussid ja miinused. Me üritame tuua välja niipalju plusse kui võimalik ja loota, et nendest klientidele piisab,” ütles Vutt.

Ta lisas, et ettevõte on algusest peale üritanud tõestada, et iga klient on võimeline tegema akna- ja uste avade mõõdistamist ning valima ise veebilehel enda kodule sobiva akna või ukse. “Loomulikult pakume ka vajadusel professionaalset juhendamist,“ ütles Vutt.

Veel rääkis Vutt, et ettevõtte lähenemist toetab ka üldine maailmatrend, mis näitab kaubanduse liikumist veebi. “Möödunud 1,5 aastale tagasi vaadates tundub ka endale kohati uskumatu, et tõesti leidub väga palju kliente, kes päriselt tellivad oma kodule aknad ja uksed e-poest ja tihtipeale just mobiilist või tahvelarvutist.”

Ta lisas, et kui sokkide ja T-särkide veebis müümisest saab ju igaüks aru ning see ei ole teab mis raske, siis üle 1000-eurose keskmise ostukorviga müügid panevad ikka aeg-ajalt kukalt kratsima küll.

Kui tootmine ei jõua turundusele ja müügile järele

Klarvindueri suurim õppetund tootmises on seotud müügi ja turundusega.  Täpsemalt tuleks osata müügile ja turundusele õigel ajal öelda, et tõmmata pidurit, sest nii palju ei suudeta toota, kui ära müüakse.  “Oleme sellega paar korda vastu näppe saanud, mis suures pildis tähendab tarneaegadega hilinemist, pahaseid kliente, negatiivseid hinnanguid Taani päris populaarsetel hindamislehtedel,” rääkis Vutt.

Ta lisas, et negatiivsed hinnangud ja pahased kliendid omakorda tähendavad negatiivse info liikumist potentsiaalsete klientide vahel, mis omakorda tähendab väiksemat huvi sinu brändi ja toodete vastu.

Oskustööjõudu napib

Vuti sõnul on tootmise seisukohalt kindlasti kõige suuremaks murekohaks oskustööjõu leidmine väikeses Valgas, kus nad oma kaupa toodavad. “Vähe inimesi, vähe oskustööjõudu, eriti just kuni 40-aastaste meeste seas, kes on suurematesse linnadesse ära kolinud või lihtsalt ei julge tööd vahetada.”

Suur väljakutse ettevõtte jaoks on seegi, kuidas panna ühte jalga astuma Valgas asuv tootmine, Tallinnas paiknev turundus ja klienditeenindus ning Taanis asuv back office/müük. “Koos ühes kontoris istumine versus üle neti erinevaid programme kasutades ja suheldes on ikka vahe olemas. Aga julgeks väita, et oleme nüüdseks üles ehitanud päris hästi töötava süsteemi, mille üheks oluliseks osaks on ka pidev reisimine ühe ja teise koha vahel, et ühtsemat tiimitunnet saavutada ning päriselt näost-näkku teemasid arutada,” lisas Vutt.

Loe pikemalt teemaveebist kaubandus.ee.

Osale arutelus

  • Maarit Eerme

Toetajad

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Arvamused ja blogid

Valdkonna töökuulutused

HILTI is looking for a SALES REPRESENTATIVE

Manpower OÜ

03. november 2017

Tööstusliidrid

Teabevara