Ligi nelja miljoni euro eest trükiseadmeid

Printcenter soetas tänavu suurima ofsettrükimasina. Fotol tegevjuht Sten Seene.
Printcenter soetas tänavu suurima ofsettrükimasina. Fotol tegevjuht Sten Seene.

Trükikoda Printcenter investeeris tänavu 4 miljonit eurot, enamuse sellest masinatesse ja seadmetesse. Teiste seas osteti ka uus ofset-trükimasin, mis on suurim Balti regioonis ja Soomes. Ettevõtte tegev-juhi Sten Seene sõnul tehnoloogiat uuendamata konkurentsis ei püsi.

Veel hiljuti oli juttu sellest, kuidas trükitööstuses on konkurents tihe ja ebavõrdne. Ka Läti on julgelt panustamas. Kas Printcenter on võtnud selge suuna efektiivsusele ja ekspordimahtude suurendamisele?

Printcenter Eesti on võtnud selge suuna käibe- ja tootmismahtude suurendamisele. Uued investeeringud võimaldavad kasvatada efektiivsust ja tootmistehnoloogilist võimekust. Trükitööstuses on konkurents endiselt tihe, kuid antud tööstusharus tuleb pidevalt panustada tehnoloogia uuendamisse. Seda mitte tehes avastatakse ennast ühel hetkel olukorras, kus kiiruse, toodete hinnataseme ja kvaliteediga ei suudeta enam konkurentsis püsida.

Laiendasite hoonet ja ostsite ka uue ofsettrükimasina. Kuidas investeeringud rahaliselt täpsemalt jaotusid?

Investeeringust kõige suurema osa moodustasid ofsettrükimasin, CTP-trükiplaatide valmistamise masin ja mitmed digitrükimasinad. Hoone moodustas suurest investeeringust ligikaudu kaheksandiku. Järgmisel aastal on soov leida tootmisesse uusi stantsimise, liimimise ja järeltöötlemise seadmeid ning kaasajastada olemasolevat masinaparki.

Uus masin peaks olema suurim ofsettrükimasin Balti regioonis ja Skandinaavias. Kui suureks konkurentsieeliseks see praegu on ja millised võimekused juurde saite?

Tegemist on tõesti suurima formaadiga poogen ofsettrükimasinaga Balti riikides ja Soomes. Masin on varustatud täisautomaatse plaadivahetuse ja ACR-kaameraga, mis muudab tööde vahetuse kiiremaks ja kontrollib iga trükipoogna vastavust värvistandardile. Printcenter toodab väga palju erinevaid pakendilahendusi ning tootealuseid poodidesse. Tänu uuele trükimasinale suudetakse toota paljud tooted ühes tükis ning ilma liimimiseta. Samuti saab trükkida otse paksematele materjalidele kui ofsettrükimasinatel harjutud ehk õhukestele lainepappidele, õllepappidele ning paksudele kartongidele. See kõik oli võimalik juba varem meie võimekate tasapinnaliste digitrükiseadmetega, kuid suuremate koguste puhul oli hinnatase tunduvalt kõrgem ja tarneaeg pikem.

Kas uus trükimasin eeldas kindlasti ka tootmispinna laiendamist? Kui suur oli tootmispind enne ja nüüd, pärast laiendust?

Uue KBA trükimasina ja Heidelbergi CTP-trükiplaatide masina jaoks ehitati tõesti uus tootmishoone, mis liideti olemasoleva hoonega. Masinad oleks saanud paigutada ka olemasolevale pinnale, kuid pidasime silmas pikemat visiooni.
Tootmises järgiti nn spagettdiagrammi ehk soovisime, et nii praegused kui tulevikus plaanitavad masinad oleksid paigutatud kõige parema tootmisvoo põhimõtte alusel. Tootmispind oli ettevõttes enne laiendamist kokku ligikaudu 6000 ruutmeetrit, pärast uue hoone ehitust on tootmispinda pea 7000 ruutmeetrit.

Kuidas laienemine tööjõu vajadust muudab?

Lähiajal on plaanis leida uusi töötajaid, kuid lisaks plaanime ümberstruktureerida olemasolevaid positsioone ja rakendada rohkem töötajate ristkasutuse põhimõtteid. Ettevõte tunneb uute töötajate otsimisel puudust spetsialistidest ning seetõttu on hakatud koolitama ettevõtte sees välja uusi töötajaid spetsialistideks.

Milliseid investeeringuid lähiajal veel plaanite?

Kas järgmisel aastal on ka midagi väga konkreetset ees? Järgmisel aastal plaanime kaasajastada trükiste järeltöötlemise seadmeparki. Lisaks soovib ettevõte oma teisel tootmispinnal Tallinna lähistel alustada uute tootegruppide tootmisega, mis samuti mõeldud POS (point of sale) sektori jaoks.

Millist käibekasvu sel ja järgmisel aastal ootate?

Käibekasvu ootused on suured, kuid nendest saame rääkida täpsemalt tulevikus. Praegu ei sooviks täpseid numbreid avaldada.

Millised on trükitööstuse trendid 2016. aasta lõpus? Jätkumas on endiselt tihe konkurents ja võitlus lõunanaabritega?

Trükitööstuses tuleb endiselt keskenduda efektiivsusele, sest muidu langetakse konkurentsist välja. Väga olulisel kohal on tootearendus ja nn rätsepa tehtud lahendused. On selgelt näha, et klient soovib üha rohkem eristuda teistest ja erilahendust oma toodete pakenditele. Lõunanaabrid on endiselt kohal, kuid pigem on see tervendav, sest sunnib rohkem pingutama ning leidma oma ärimudelit, mis saab toimida tulevikus.

Millised plaanid teil oma ekspordiga on? Kui palju prognoosite kasvu ja kui pingsalt Skandinaavia kõrvale uusi turge otsite?

Printcenter ekspordib oma toodetest üle 80%. Oleme otsimas aktiivselt uusi turge Skandinaavia kõrvale ning ekspordime juba oma tooteid Belgiasse, Taani, Hollandisse, Ðveitsi, Inglismaale. Ekspordi osakaalu ei plaani me väga suurendada, kuna soovime kasvatada olemasolevate Eesti heade klientide tellimuste mahtusid ning leida lisaks koduturul uusi tellijaid.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Arvamused ja blogid

Valdkonna töökuulutused

Teabevara