Multi-metallistid Kõmsilt

Metallitöötleja K.MET juhatuse esimehe ja suurima osaniku Mardo Leiumaa sõnul on uute toodete  peamine eesmärk vähendada sõltuvust allhangetest. Aga oliiviõli ja väetiste puhul ka lihtsalt maameeste soov teha midagi mullalähedast.
Metallitöötleja K.MET juhatuse esimehe ja suurima osaniku Mardo Leiumaa sõnul...

Kui kuulsin esimest korda Läänemaal Kõmsil tegutseva metalli­töötleja K.MET seekordsetest uudistest – toota grilltarvikuid ja müüa oliivõli, siis mõtlesin, et siin-seal kõneaineks olnud Eesti metallitööstuse langustrend on ka sinna jõudnud. Õnneks ei olnud uudiste ajendiks mitte sund, vaid soov.

Nimi ei riku tööd. Olgu K.MET pealegi metallitööstusettevõte, kõrvalalad kõlbavad ka temale. Kui raha lausa maas vedeleb, tuleb see üles tõsta. Kes tahab, oskab ja suudab, see teeb. Kes ei taha, oska ega suuda, see ei tee. K.MET tahab, oskab ja suudab. Temast võib eeskuju võtta. Igal juhul näitab K.MET aga seda, et nii saab ka elada.

Kommenteerivad ettevõtte osanikud, juhatuse esimees Mardo Leiumaa ja projektijuht Aimar Roomets.

Iseseisvusest

Niisiis: Miks? Kas põhitootmisel jäi tellimusi väheks? Otsite abiventiile?

Mardo Leiumaa (ML): Lõppev aasta ei olnud K.METile parem ega oluliselt halvem kui eelmine. Roostevabast terasest tarbekaupade tootmine, mida oleme aasta otsa ette valmistanud, lisab meie ettevõttele iseseisvust.
Ainult allhankeid tehes peame kuuletuma tellijate tahtmistele. Me ei loobu alltöövõtust, aga soovime lisada sellele oma kauba. Disainist turustamiseni. See annab K.METile võimaluse oma tööd paremini planeerida. K.METi tarbekaubabränd on OTOPINK.

Kasutate oma tarbekaupades muust tootmisest üle jäävaid roostevabajuppe?

ML: Ei. Austriasse saadetavad­ meditsiinitootetarvikud teeme üht liiki roostevabast terasest, toiduainetega kokku puutuvad grilltarvikud teisest.

Mida teete?

ML: Kõiki grilltarvikuid: grille, grillreste, grilltange, grillkahvleid, grill-labidaid, grillharju jne.

Mille poolest erinevad need poodides juba müügil olevatest kaupadest?

ML: Enamasti tehakse grilltarvikud rauast, meie teeme roostevabast terasest. Kuirauast tarvikud mõne hooajaga läbi roostetavad, siis visatakse need ära. Meie eesmärk on toota kestvuskaupu. Suhtume oma toodetesse teistmoodi, kui tavaliselt suhtutakse. Odavamast materjalist tooted kuuluvad madalamasse hinnaklassi.

Meie omad on mõnevõrra kallimad, aga kestavad: Milleks jama peale raha raisata. Katsetasime möödunud suvel oma toodete prototüüpe. Nii et meil on nendega sõna otseses mõttes kogemused omast käest võtta.
Arendustegevus jätkub. Näiteks mõtleme selle peale, kuidas tarvikud võimalikult kompaktselt kokku pakkida. Siis on neid hea ühest kohast teise vedada.

Aimar Roomets (AR): Asju üha ära visates risustame loodust, üha uusi asju ostes turgutame tarbijamentaliteeti. Hakkame vastu nendele nähtustele. Roostevabast terasest tarvikutest ei loobuta kergekäeliselt. Neid hoitakse, ei jäeta vedelema.

Paraku on grilltarvikud suvehooaja kaup?

ML: Talve sobivad näiteks meie kaminariistad.
AR: Veel hakkame tootma ketasgolfi ja pelletite kaminas põletamise korve. Ikka midagi suve ja midagi talve jaoks.
ML: Märtsi keskpaigas peaksid K.METi grilltarvikud poodides saada olema. Sellest hiljem turule jõudes jääksime hiljaks. Konkurendid jõuaksid ette.

Kas grilltarvikud on K.METi esimene oma kaup?

ML: Kas nüüd päris esimene, aga nii suures mahus ei ole me oma kaupa varem turustanud.
AR: Julgust kõrge kvaliteediga tarbekaupu tootma hakata andis meile roostevabast terasest meditsiinitarvikute tootmine. Nendele esitatakse väga kõrged nõudmised. Õppisime, harjutasime ja saime hakkama.

Kaugest Portugalist

Ja nüüd ootamatu pööre: K.MET ostis Portugalis maatüki oliivisaluga ja hakkab turustama oliivi­õli. Millest selline mõte – hakata kauplema oliiviõliga?

ML: Newtonile kukkus õun pähe, meile oliiv.

Aga tõsiselt?

ML: Oliiviõli on väärt kraam. Ribeiro ve Alem org Portugali keskosas, kus tegutseme, on päikesepaisteline ja parajalt niiske. Oliivid kasvavad siin hästi ja annavad palju õli.
Oliivisalu, mille ostsime, nii palju oliive ei anna, kui meile vaja läheb. Sellepärast hangime neid ka kohalikult oliivikasvatajate ühistult. Ka pressivad nad oliividest meile õli välja. Esialgu, sest meie veel ei oska. Aga küll me ära õpime. Ja riistad muretseme.

Mida tarbijad peaksid silmas pidama?

ML: Väärtuslik oliiviõli ei ole mõeldud praadimiseks. See oleks raiskamine. Oliiviõli lisatakse salatitele ja teistele toitudele. Õppigem lõunamaalastelt oliiviõli kasutamist. Nemad oskavad seda ammu.
Muide: ärge laske end eksitada Oliviast. See õli ei ole tehtud oliividest.

Kus turustate?

ML: Alustame koduturust, aga tahame minna ka näiteks Prantsusmaale ja Saksamaale.

Millal?

ML: Loodetavasti alustame eeloleval kevadel. Eestimaa hästi varustatud kauplustes. Ka brändinimi on Ribeiro ve Alem.
Maameestest ja mullatööst

Kui tarbekaupade tootmine ja oliiviõli turustamine on K.METis algusjärgus, siis K.Compos annab juba toodangut. K.MET on ettevõtmise suurosanik. K.Compos on näide sellest, et K.METil on oma plaanidega tõsi taga. Jällegi, miks?

ML: Olime juba aastat 25 metallitööd teinud ja maamehed, nagu me oleme, tahtsime midagi mullalähedast kõrvale.
AR: K.Compos toodab biohuumuse baasil keemiavabu kasvusubstraate. Neid kasutatakse köögiviljade ja toataimede kasvatamisel. Brändinimi on USSIMO. Müüakse enam kui 70 Eestimaa kaupluses.

Osale arutelus

  • Tõnu Talvar, kaasautor

Toetajad

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Valdkonna töökuulutused

NPM Silmet otsib TOOTMISJUHTI

NPM Silmet AS

02. september 2017

Coma Investing otsib EKSPORDIMÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

31. august 2017

NPM Silmet otsib TEHNIKAVALDKONNA HOOLDUSJUHTI

NPM Silmet AS

02. september 2017

Käsi­raamatud