Premia näeb kasvuvõimalusi ja tõstab töötajatel palka

Premia juht Aivar Aus.
Premia juht Aivar Aus.

Toidutööstusettevõtte Premia juhatuse esimehe Aivar Ausi sõnul plaanib ettevõte tänavu toota 11,5 miljonit liitrit jäätist ja näeb kasvuvõimalusi ka järgmisel aastal.

Ettevõte tõstis tänavu ka töötajate palka ja palgatõusu plaanitakse ka tuleval aastal.

Premia kohta on tänavu tulnud mitmeid globaalsemaid uudiseid. Kui rääkida konkreetselt Eesti üksusest, siis milline on olnud 2016. aasta siiamaani?

Meil on rõõm tõdeda, et Premia on jätkuvalt Eesti suurim jäätisetootja. 2016. aasta on siiani on möödunud suurepäraselt.

Alustasime aastat 35% rahalise turuosaga, mille kasvatasime teise kvartali lõpuks 39,1% peale ja oleme jätkuvalt tõusuteel. Premia oli teises kvartalis ainus jäätisetootja, kelle rahaline turuosa kasvas – see kinnitab, et oleme õigel teel.

Tähistame sel aastal ka Tallinna Külmhoone 60. juubeliaastat, mille puhul oleme püüdnud tarbijatele väärikalt silma paista – nii uute toodete kui ka muude vahvate ettevõtmistega.
Lisasime Premia jäätiseportfelli hulgaliselt põnevaid jäätiseid, mille seas on koostöös TV3ga loodud Padjaklubi jäätis, Ice Age lastejäätised ja Eriti Rammusa sarja uudismaitsed.

Kui möödunud aastal valmistasite 11 miljonit liitrit jäätist, siis milliseks tõotab kujuneda käesolev ja järgmine aasta just tootmismahu poolest?

Plaanime tänavu toota ca 11,5 miljonit liitrit jäätist ja näeme potentsiaali kasvuks ka järgmisel aastal. Toodame lisaks oma kaubamärgitoodetele ka jäätist, mis läheb eksporditurgudele nii sealsete kohalike kaubamärkide kui ka private label jäätisena.

Kõik Premia eestimaiseid kaubamärke kandvad jäätised valmivad kvaliteetsest kodumaisest toorainest kohalike jäätisemeistrite käe all.

Teil on lisaks jäätistele ka sügavkülmutatud toodete ärisuund. Kuidas sellel siiani on läinud, mida Eesti inimesed külmatud toodangust enim eelistavad?

Premia sügavkülmutatud toodete kategooria on viimaste aastate jooksul märkimisväärselt mitmekesistunud.

Tegeleme järjepidevalt tootevaliku laiendamise ja arendamisega, kuna sügavkülmutatud toodete järele on nõudlus üha kasvav. Meie tooted on kvaliteetsed ja tervislikud ning eestimaalased hindavad seda kõrgelt. Seetõttu on Maahärra, Pealinna ning Viking kaubamärkide tooted tarbijate ostuvalikutes kindlal kohal.

Pealinna sari täienes tänavu nelja toote võrra ja plaanime ka järgmisel aastal sarja 3–4 uue tootega rikastada. Maahärra portfellis on 28 toodet, mille seas sügavkülmutatud juurvilju, marju, külmutatud poolfabrikaate, frii- ning praekartuleid. Maahärra sortiment laieneb pidevalt.

Vikingi osas oleme suunanud põhifookuse sügavkülmutatud mereandidele, jahekala ärisuunaga enam ei tegele.

Premia investeeris 200 000 eurot uude tootmisliini, et alustada Jääaja jäätiste tootmisega. Kas sellelaadseid investeeringuid on veel plaanis lähiajal teha? 

Uusi tootmisliine praegu kavas pole, küll aga on plaanis uuendada pakkemasinate osa.

Premia tegeleb aktiivselt uue kasvu otsimisega. Kas tulevikus võib vaja olla koguni tootmispinda Eestis laiendada? Ekspordivõimaluste laiendamine on kindlasti üks prioriteetidest. Meie peamised eksporditurud on praegu naaberturud – Läti, Leedu ja Venemaa ning Soome, kuhu müüme peamiselt private label jäätist. Näeme potentsiaali ka Valgevenes ja Skandinaavias laiemalt.

Tootmismahtude kasvatamiseks praegu reserve jagub, saame hakkama nii ekspordiga kui ka tootmise suurendamisega aasta lõikes. Kuna tootmisreserve jagub, siis tehasepinna laiendamiseks lähiaastatel vajadust ei ole.

Millised on Premia järgmise aasta eesmärgid, milliseks aasta tõotab kujuneda?

Meie eesmärk on jätkuvalt üllatada tarbijaid uute toodetega ja kindlustada oma positsiooni turul.

Numbrite keeles rääkides on lühikeses perspektiivis meie eesmärk kasvatada oma rahalist ja mahulist turuosa üle 40%.

Kui Eesti majandusest rääkida, siis kas töötajate leidmine toidutööstusesse on endiselt keeruline? Milline on sektori palgasurve?

Meil ei ole töötajate leidmisega suuri raskusi – Premia töötajad on üsna lojaalsed, keskmine tööstaaž on 9 aastat. Töö jäätisevabrikus on üsna spetsiifiline ja meie inimesed teevad seda hästi. 

Jäätisesektoris on mõned perioodid intensiivsemad kui teised, mistõttu on kaasatud ka hooajatöötajaid. Iga tipphooaja lõpus jäävad mõned parimad spetsialistid ka alaliselt tööle.

Premia on seni maksnud lihttöötajatele miinimumpalgast mõnevõrra kõrgemat töötasu. Tõstsime käesoleval aastal töötajate palku 5–10% ja plaanime palgafondi kasvu ka uue aasta eelarves.

Kuidas teie hinnangul saaks Eesti majandusele kiirema käigu anda?

Oluline kasvuallikas on eksport ja uute turgude leidmine, kuna sisetarbimisele lootma jääda ei saa. Kiiremat käiku annaks kahtlemata intensiivsem müük Venemaale, kui selleks taas soodsamad võimalused avanevad.

Igasugune poliitika, mis panustab ettevõtete ekspordivõimekuse kasvu, on ülimalt oluline. Premia osas näeme olemasolevatele eksporditurgudele lisaks praegu potentsiaali Valgevenes ja Skandinaavias.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Arvamused ja blogid

Valdkonna töökuulutused

HILTI is looking for a SALES REPRESENTATIVE

Manpower OÜ

03. november 2017

Tööstusliidrid

Teabevara