Eestlased tõid turule kofeiini sisaldava energiavee Belief

Uue energiavee loojad Raido Kereme (vasakul, 26) ning Gert-Kristjan Rungi (23).
Uue energiavee loojad Raido Kereme (vasakul, 26) ning Gert-Kristjan Rungi (23).

„Meil on konkreetne ekspordiplaan koos toetustegevustega, et luua Beliefist Eesti jaoks uus ja pikaajaline Skype toidutööstuses,“ ütleb energiavee üks loojatest Raido Kereme ettevõttest Belief Water OÜ.

Mis on Belief ja miks otsustasite tihedale joogiturule veel ühe toote tuua?  

Belief Energy Water näol on tegemist uudse ja innovaatilise joogikontseptsiooniga, millele väga lähedalt sarnaseid tooteid Euroopas rohkem ei ole. Puhtale allikaveele on lisatud 100 milligrammi rohelisest kohvioast pärinevat naturaalset kofeiini, mis aitab peletada väsimust ning hoiab inimest erksana. Ühes pudelis Beliefis on sama palju kofeiini, kui tassis kohvis. Me oleme vältinud suhkrut, magustajaid, säilitusaineid ja muid lisaaineid. Vesi on tervislik ja lihtne toode, mis on kõigile arusaadava sisu ja funktsiooniga.

Belief on tervislik alternatiiv kõigile, kes ei soovi niivõrd palju tarbida kohvi, energiajooke või tervist kahjustavaid limonaade.

Olles aastaid joogikategoorias importtoodetega tegutsenud, kuuleme ja uurime inimestelt pidevalt, missugustest toodetest nad puudust tunnevad. Beliefi puhul tuli väga selge sisend Eestis IT-ettevõtetelt, kus kohvi ja energiajookide asemel tunti huvi tervisliku alternatiivi vastu, kus siiski sisalduks kofeiin. Belief seda pakubki. Eeliseks on veel lisaks ka fakt, et jook ei sisalda ühtegi kilokalorit.

Toetudes inimeste nõudlusele ning enda kogemustele otsustsime päris enda brändi luua. 

Kes on Beliefi loomise taga ja milline oli uue toote sünd?  

Beliefi loomise taga on kaks Eesti noormeest – Raido Kereme (26) ning Gert-Kristjan Rungi (23). Nii Raido kui Gert-Kristjan on ettevõtliku loomuga olnud varasest saadik ning omavahel kohtutigi Tallinna Noorte Ettevõtjate Klubis ning hiljem asuti õppima juhuslikult ka Estonian Business Schooli ühele kursusele.

Mina olen tugeva müügitaustaga ja tegelenud aastaid otsemüügiga ning hallanud ka enda 50-liikmelist müügimeeskonda. Samas olen alates 2012. aastast, mil Gert-Kristjani ettevõte GKR Trade OÜ joogikategooriasse sisenes, pidevalt äril kätt pulsil hoidnud ning selle vastu suurt huvi tundnud. Gert-Kristjan rajas enda esimese importettevõtte 16-aastaselt, millele järgnes GKR Trade OÜ rajamine 19-aastaselt, mis tõi noormehe suurde ärisse konkureerima selle valdkonna suurimate tegijatega ning jäi eduka tegutsemisega silma nii paljudele kohalikele klientidele kui ka tootjatele üle Euroopa.

Beliefi sünd algas 2015. aasta alguses, kui kuulsime esimesi vihjeid IT-meestelt, et kohvile ja energiajookidele oleks vaja alternatiivi. Püüdsime leida analoogseid brände maailmast ning analüüsida, kuidas neil seni läinud on.

Samal ajal otsisime partnereid, kellega koostöös retseptid luua ning kus toodet villima hakata. Esialgu jõudsime retseptide loomisel Tšehhi, aadressi järgi kesklinnas asuv maja osutus pehmelt öeldes tondilossiks, kus platseerus üks karvane härrasmees, kes pakkus meile maitsete (flavours) asemel enda konarlikus inglise keeles hoopis erinevaid lillesid (flowers). Keeldusime koostööst temaga.

Kokkuvõttes viis meid tee Londonisse, maailma ühte parimasse joogiretseptide koostamise know-how’ga ettevõttesse. Umbes 1,5 aastat oleme koostöös nendega toodet välja töötanud.

Alles siis, kui oli 100% selge, et me suudame luua hea ja tervisliku retspeti ning seda ka villida kvaliteetselt, otsustasime, et läheme asjaga lõpuni ning seejärel algas kolmas suur protsess – toote etiketi disainimine. Pudelikuju oli meil varem juba välja valitud, kuid etiketi osas oli veel suur töö ees. Etiketi puhul kasutasime üht Eesti agentuuri. Kui algul arvasime, et teame täpselt, mida etiketile soovime ja milline see välja peab nägema, siis nii see päris ei olnud. Ajapikku loksus kõik siiski paika.

Beliefi etikett on peamiselt inglisekeelne, kuna me paneme palju rõhku ekspordile. Meie eesmärk oli teha etikett, mis oleks silmapaistev, samas tagasihoidlik, vähe teksti, kuid annaks peamise info inimestele kiiresti. Oleme tulemusega rahul. Samas meie õppetund oli selles, et etiketi disainimise jaoks tuleks varuda oluliselt rohkem aega. Alati pole ka kindel, et disainitud etikett näeb kilel välja samasugune nagu arvutis.

Eestlaste loodud energiavesi Belief.
Eestlaste loodud energiavesi Belief.

Kuidas käib tootmine?

Villimise osas otsisime me partnerit nii Eestist kui ka teistest lähiriikidest, kuid peamiselt tootmise paindlikkuse ja kvaliteedi tõttu otsustasime me sellega esialgu alustada hoopis Taanis. Lähimas tulevikus on meie eesmärk siiski vähemalt osa tootmist üle tuua Eestisse. Taani tehast kasutame vaid alltöövõtu korras.

Milline on teie tootearendusplaan?

Valikus on hetkel kolm erineva maitsega jooki, millest kaks gaseeritud varianti on maitselt sarnased, need on tavaline ja sidrunimaitseline gaseeritud vesi. Oleme uhked, et saavutasime nii sarnased maitsed võrreldes tavaliste gaseeritud vetega, sest kofeiini maitset on üldiselt väga keeruline peita. See on ka põhjus, miks me kasutame naturaalset kofeiini. Kolmanda sordina on täna meil valikus vaarikamaitseline gaseerimata jook, mis on meie andmetel ainukene maitsestatud gaseerimata vesi, kuhu pole lisatud suhkrut ega ühtegi magustajat.

Maitsete osas on meil juba täna mitu uut maitset varasalves, kui turg võtab Beliefi ilusti vastu, on oodata peagi mitme maitse lisandumist.

Tootearendus on pidev protsess. Täna näeme veel vaeva lisaks retseptidele selle nimel, et kõik asjad alates pudelikujust kuni etiketini hoiaksid ilusti, et etikett ei tuleks ühest servast lahti, et ta ei läheks kortsu ning neid väikeseid detaile on palju-palju veel.

Milline on müügiplaan? Kõigepealt Eesti ja seejärel ilmselt eksport?

Meie peamine eesmärk Beliefiga on eksport. Me oleme aastaid importinud jooke Eestisse, kuid nüüd on meie kord anda midagi vastu ja Eesti ettevõttena eksportida (loodetavasti ka varsti Eestis toodetud) toodet, mis annaks juurde meie riigile, meie ühiskonna heaolule.

Meie ümber aastatega tekkinud tugev võrgustik valdkonna inimestest Euroopas, keda oleme aidanud Baltikumi turul või jaganud enda know-how’d. Nüüd on nad omakorda valmis meile vastuteene tegema ja viima meie brändi enda riikides tippu.

Seda näitab ka see, et me tegime suure lansseeringu enne Eestit hoopis Lätis, kus Belief on müügil mugavuspoodide ketis Narvesen. Eestis oleme alates juulist tasa ja targu alustanud, kuid toote osas on huvi näidanud paljud jaeketid. Alates augustist on Belief müügil Statoilis ja R-Kioskis.

Meie plaan on saada tugevaks Eestis ja luua Eestist näidisturg, mida distribuutoritele näidata. Samas on eesmärk panna siiski tavapärasest rohkem rõhku välisturgudele. Esimesed turud, kuhu me veel pärast Lätit ja Eestit siseneme, on Leedu, Poola ja Soome. Kõik need turud alustavad juba septembrist.

Kas osa toodangust jääb ka Taani turule?

Taani turule hetkel veel tooteid ei jää, sest otsime seal aktiivselt distribuutoreid. Aga huvi on olnud ühe kuu kohta meie jaoks üllatavalt suur. Äsja saime telefonikõne Hispaaniast ning läbirääkimised käivad ka Saksamaal, Belgias ja Taanis. Huvi on tuntud kõikidest lähiriikidest – nelja eelnevalt mainitud riigi ettevõtetega on kokkulepped juba saavutatud.

Ekspordi osas on meie jaoks ülioluline pikaajaline koostöö. Me ei otsi distribuutoreid, kellele teha ühekordne suur sissemüük ja me ei poolda mentaliteeti „vaata ise, kuidas hakkama saad“, vaid meil on konkreetne ekspordiplaan koos toetustegevustega, et luua Beliefist Eesti jaoks uus ja pikaajaline Skype toidutööstuses. Seega me ei kiirusta kõiki pakkumisi igast riigist vastu võtma, vaid keskendume esialgu enda jaoks prioriteetsetele turgudele. Fookus on kogu meie ettevõtmise juures võtmesõna.

Millist tootmismahtu tänavu prognoosite?

Selle poolaasta tootmismahu prognoos on miljon pudelit, 2017. aastal kaks miljonit pudelit.

Kui tihe on täna Eesti maitsevee turg, kas uutele tulijatele on veel ruumi?

Maitsevee turg on Eestis väga tihe, väikestel tegijatel on keeruline edukalt kanda kinnitada, kui toode ei eristu piisavalt. Meil on tugevad kohalikud tootjad, kes ei lase isegi paljudel suurtel importijatel ning maailmakuulsatel brändidel antud kategoorias suurt korda saata.

Meie anname inimesele peale janukustutamise ka ühe konkreetse efekti, mida ükski teine vesi täna Eestis ei paku. Nähes huvi toote müümise vastu, siis usume, et Beliefi jaoks on turul koht olemas. Seda enam, et nii vee kui ka energiajookide tarbimine endiselt kasvab.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Valdkonna töökuulutused

Teabevara