17. märts 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eesti mahetootja alustas müüki Hongkongi

Loodusvägi OÜ looja Ahto Vegmanni sõnul on Eestil olemas eeldused olla edukas mahetoodete tootja.
Foto: Eiko Kink
Eesti mahetootja Loodusvägi saatis möödunud aasta lõpus esimese saadetise teele Hongkongi poole. Ettevõte ekspordib oma toodangut ka Inglismaale, Prantsusmaale, Soome, Rootsi ja Taani.

Mõned aastad tagasi, kui OÜ Loodusvägi oli alles alustamas, rääkisid ettevõtte loojad Kristjan Õunamägi ning Ahto Vegmann kui ühest suust: “Eestil on olemas kõik eeldused n-ö ökoriigina olla nõutud mahetoodete tootja ja usaldusväärne partner välisturgudel. Ühine visioon Eestist kui ökoriigist oma kvaliteetse kauba, teeninduse ja usaldusväärsusega, saab teoks ainult läbi koostöö.”

Kodumaine mahetootja uskus juba toona, et nii eestlaste seas kui maailmas tervikuna on looduskeskne lähenemine ning mahetoodete väärtustamine kui hea tervise üks alustest selgelt kasvav trend.

Kahtlemata on sellel vahetu seos ka keskkonnasäästliku käitumisega. Seda vaatamata asjaolule, et mahetooted tavapärasest toidukraamist endiselt teatud tasandi võrra kallimad on.

Tuli tšempioniks. Mõnda aega tagasi valiti OÜ Loodusvägi European Business Awardsil Estonian National Championiks. Igal aastal toimuval üleeuroopalisel ettevõtluskonkursil valitakse Euroopa parimaid ja silmapaistvamaid ettevõtteid erinevatest kategooriatest. 

OÜ Loodusvägi tootearendusjuhi ja juhatuse liikme Vegmanni sõnul kandideerivad nad “parima kasvustrateegia” kategoorias.

Konkursil järgmisesse vooru edasi pääsemine aitaks Vegmanni sõnul Eestit tutvustada kui arvestatavat maheriiki terves Euroopas. “Samuti aitaks see loomulikult tõsta ka meie toodete tuntust erinevates riikides. Eesti üks suurimaid rikkusi on ennekõike meie puhas loodus, mis vajab väärtustamist ja hoidmist,” ütleb Vegmann.

Järgmises voorus pidid ettevõtted tegema endast umbes kolmeminutilise tutvustusklipi, mis on praeguseks juba üles laetud European Business Awardsi kodulehele üleeuroopalisele avalikule hääletusele.

Avalik hääletamine toimub kuni tänavu 26. veebruarini, selle käigus selgub iga riigi kohta üks ettevõte. Infot, kuidas täpsemalt hääletamine käib, leiab nii Loodusväe kui ka European Business Awardsi kodulehelt.

Välismaistel lettidel omaks võetud. Mõned aastad tagasi alustas Loodusvägi Norra turu sihtimist, ent geograafiliselt raske piirkonnana pole “Norra projekt” praeguseks veel käima läinud.

“Norra eksporturul olid meil tõsiseltvõetavad partnerid küll ees ning hoogsad läbirääkimised käisid. Praeguseks me siiski veel Norra poelettidele jõudnud ei ole,” möönab Vegmann.

Põhjust rõõmustada on aga küll, sest ettevõtte tegevjuhi Kristo Tuurmanni sõnul on Loodusväe toodang praegu saadaval viiel erineval välisturul: Inglismaa, Prantsusmaa, Soome, Rootsi, Taani mahepoodide lettidel ning ka Suur­britannia, Saksamaa, Itaalia, Prantsusmaa ja Hispania online-kanalites.

Esimene saadetis Hongkongi.­ Välisturgudel on Loodusväe toodang müügil LOOV kaubamärgi all, erinevates riikides ollakse väljas erineva sortimendiga.

“Prantsusmaal on näiteks väga populaarsed meie toornäksid, teistel turgudel seevastu pigem meie jõulusortiment – alkoholivabad maheglögid, tatrajahust gluteenivabad piparkoogid või siis metsamarja täismahlad ning marjapulbrid,” loetleb Tuurmann. “Esimene saadetis läks aasta lõpus teele ka Hongkongi,” lisab ta.

Eesti maheturg kasvab. Viimase kahe aastaga on Eesti maheturg Vegmanni hinnangul jõudsalt arenenud. “Kui varemalt oli mahetoodang kättesaadav spetsiaalsetes poodides, siis nüüd on üha enam suurkette hakanud samuti mahekaupade vastu huvi üles näitama. Kindel märk sellest, et mahekaupade turunõudlus ning inimeste teadlikkus on kasvamas,” märgib ta.

Samas moodustab mahekaup kodumaistest toidukaupadest Vegmanni sõnul praegu endiselt vaid ühe protsendi­ – nii oli see ka aastal 2013. “See on tõepoolest endiselt 1% juures. Kuna puudus on mahetöötlejatest, müüakse palju mahetoorainet lihtsalt nn tavatootjatele,” tõdeb ta.

Laiendatakse sortimenti. Loodusväe sortimendis on praegu ligi 80 erinevat toodet ning lähiajal on loota lisa. “Glögide sortiment on kasvanud neljatooteliseks, ka toodi koostöös Raismikuoja mahetaluga turule mahedate täisteraviljatoodete sari,” loetleb ettevõtte turundusjuht Anneli Vernik.

Kaasates tootmisse ja tarneahelasse kümneid Eesti talunikke ja väikeettevõtteid, soovib Loodusvägi anda enda panuse ka kohaliku kogukonna ja maaelu elavdamisse. “Kodumaised mahetooted on kasvatatud ja tooraine hangitud lähedalt, mistõttu jäävad ära pikad transpordivahemaad. Erilist rõhku pöörame ka keskkonnahoidlikele,” jätkab Vegmann.

Mahetooraine kättesaadavus Eestis osades kategooriates on Vegmanni sõnul muutunud tänu suurenenud mahtudele keeruliseks. “Endiselt on tooraine hankimisel meie esimene valik Eesti kohalike mahetootjate toodang, kuid oleme kaasanud mahetoorainet ka Euroopast. Samuti teeme koostööd erinevate partneritega Euroopast tootegruppides, kus tehnoloogiline võimekus meil endil puudub,” lausub Vegmann.

 

Autor: Kairi Oja, kaasautor

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077