„Mootorikütuste ja Eesti riigi jaoks on ohtlik see, et aktsiiside vahe jääb Läti ja Leeduga saab olema 6 ja 10 senti. Kui me täna näeme, et inimesed Tallinnas on valmis sõitma 1 sendi pärast teise linna otsa, et paak täis panna, siis võite arvata, mida teevad 800-liitriste paakidega veoautod 10-sendise vahe korral,“ hoiatas Kai Realo eile toimunud Äripäeva konverentsil „Lobby reeglid“.
„Kõige negatiivsema stsenaariumi järgi leiavad 80 protsenti kaugvedajatest viisi, kuidas tankida Lätis ja Leedus. Selline tegevus mõjutab meie kui ettevõtte tulubaasi tugevalt. Kaotada nii palju ärikliente selliste maksumuudatuste tõttu ei mõju hästi,“ rääkis Realo.
Realo märkis veel, et Eestil on kombeks võtta standardid ja regulatsioonid kasutusele karmimalt, kui seda teevad teised Euroopa riigid.
„Kuna meile kehtivad ohtliku ettevõtte piirangud, toidukäitlemise reeglid, siis reegleid, millega arvestada, on palju. Ja need on rangemad nendest, mis on kasutusele võetud teistes riikides. Nendega tegelemiseks tuleb kulutada rohkem raha,“ sõnas Realo.