21. jaanuar 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuhu kaovad tooted lettidelt?

A. Le Coq Eesti turundusjuht Katrin Vernik.
Foto: Raul Mee
Vanu tooteid korjatakse sortimendist ära eelkõige müüginumbrite alusel, kuid need asendatakse tavaliselt uute toodetega.

Kui mõni ettevõte viskab igal aastal sortimendist välja täpselt sama arvu tooteid, kui uusi lisatakse, siis aeglasemalt muutuvate trendidega valdkondades juhtub ka seda, et oodatakse, kuni toodetud kaubad lettidelt otsa saavad, kirjutab 21. jaanuari Äripäev tööstuse rubriigis.

A. Le Coq Eesti turundusjuhi Katrin Verniku sõnul toob ettevõte igal aastal igas tooterühmas turule paar uut toodet, kuigi kontseptsioone, mis välja töötatakse ning ootele jäetakse, on rohkem. Tootearendusprotsess kestab üheksast kuust kuni pooleteise aastani.

Verniku sõnul analüüsitakse jooksvalt tooteportfelli ning välja võetakse tooted, mille müük on kahanenud või mis müüvad vähem, kui uus toode eelduslikult müüa võiks. Kuigi analüüsiga tegeletakse jooksvalt, toimub suurem sortimendi puhastamine igas tooterühmas kord aastas – kevadel või sügisel. "Põhimõte, mida järgime, on see, et uus toode vahetab välja sortimendis oleva vähem eduka toote,“ lisas Vernik. Seega visatakse igal aastal sortimendist välja täpselt sama palju tooteid, kui uusi lisatakse.

Pikemalt loe Äripäevast

Autor: Triin Adamson, Äripäeva kaasautor

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077