Kui mõni ettevõte viskab igal aastal sortimendist välja täpselt sama arvu tooteid, kui uusi lisatakse, siis aeglasemalt muutuvate trendidega valdkondades juhtub ka seda, et oodatakse, kuni toodetud kaubad lettidelt otsa saavad, kirjutab 21. jaanuari Äripäev tööstuse rubriigis.
A. Le Coq Eesti turundusjuhi Katrin Verniku sõnul toob ettevõte igal aastal igas tooterühmas turule paar uut toodet, kuigi kontseptsioone, mis välja töötatakse ning ootele jäetakse, on rohkem. Tootearendusprotsess kestab üheksast kuust kuni pooleteise aastani.
Verniku sõnul analüüsitakse jooksvalt tooteportfelli ning välja võetakse tooted, mille müük on kahanenud või mis müüvad vähem, kui uus toode eelduslikult müüa võiks. Kuigi analüüsiga tegeletakse jooksvalt, toimub suurem sortimendi puhastamine igas tooterühmas kord aastas – kevadel või sügisel. "Põhimõte, mida järgime, on see, et uus toode vahetab välja sortimendis oleva vähem eduka toote,“ lisas Vernik. Seega visatakse igal aastal sortimendist välja täpselt sama palju tooteid, kui uusi lisatakse.
Pikemalt loe Äripäevast.
Autor: Triin Adamson, Äripäeva kaasautor