Autor: Harro Puusild • 22. detsember 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mehitamata roomik - kaitsetööstuse eksporttoode

Milremi mehitamata roomiku kandevõime on 1000 kilogrammi ja see võib liikuda kuni 50 km/h.
Foto: Martin Kivimäe
Tehnoloogiamessil Robotex oli paljude teiste seas väljas ka kaitsetööstusettevõtte Milrem ASi mehitamata roomiksõiduk, mille hind algab 300 000 eurost.

“Tegemist on mehitamata roomiksõidukiga, mille unikaalsus on see, et kõik komponendid on roomikute poolte sees, see jätab keskosa erinevatele lahendustele vabaks,” räägib Milremi projektijuht Gert D. Hankewitz.

Roomiku jõuallikaks on diisel- ja elektrimootor. Kasutatud on ka Skeletoni superkondensaatorit. Kõik peale roomikute, mootori ja akude on Eestist, sealhulgas disain ja metall. Roomik kaalub 800 kilo ja selle kandevõime ulatub tonnini.

Tootmisesse järgmisel aastal. Praegu on roomiku näol tegemist prototüübiga, mida on arendatud juba aasta. “Selle ajaga oleme päris kaugele jõudnud, aga palju on veel vaja tööd teha. Tootmisvalmis tahaksime olla järgmise aasta lõpuks. Müügitöö käib juba praegu aktiivselt, sest kaitsesektoris võtab lepinguteni jõudmine päris palju aega,” räägib Hankewitz.

“Esimest korda olime selle prototüübiga väljas septembris Londoni kaitsetehnikamessil. Saime päris palju kontakte, kellega oleme nüüdseks ühendust võtnud. Osad on ka vastu ühendust võtnud, nii et läbirääkimised neis asjus käivad, kuid konkreetse lepingu kohta on vara veel midagi öelda,” jätkab Hankewitz ja lisab, et järgmisena plaanitakse osaleda Singapuri messil. “Võib-olla näitame roomikut seal ka kohalikule kaitseväele.”

Hind alates 300 000 eurost. Hankewitz selgitab, et Milrem pakkus algul vaid kaitsetehnika remonditeenust. “Aga mõtlesime, et peaks looma ka insenertehnilise võimekuse ja hakkasime uurima turgu, et mida oleks vaja. Leidsime, et kui droonide turg on praegu arenenud, siis mehitamata maismaasõidukite turg veel nii arenenud ei ole,” räägib projektijuht põhjustest, miks otsustati tootma hakata. “Keegi meilt seda tellinud ei ole, aga näeme oma klientidena riikide kaitsevägesid. Roomiksõidukil on ka tsiviilotstarve, näiteks kaevandustes.” 

Roomiku hind sõltub sellest, mida klient masina sisse soovib panna. “Umbkaudne number on alates 300 000 eurost,” räägib Hankewitz.

Eesti oma roomiksõiduki arendustegevus jätkub. “Meil on olemas arenguplaan. Tulevik on samast seeriast erinevate funktsioonidega masinad, mis täidavad maastikul ühte ülesannet ja suhtlevad omavahel,” ütleb ta ja lisab, et Milremi meeskonnas on neli inseneri, kaks võetakse juurde.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077