Mida ootab ABB autovedajatelt?

ABB AS-i Madalpingesüsteemide ja komplektalajaamade tehas Jüris
ABB AS-i Madalpingesüsteemide ja komplektalajaamade tehas Jüris

Oktoobri lõpus toimus aasta suurim autoveonduse konverents, kus oma ootustest autovedajatele andis ülevaate ka energeetika- ja automaatikatehnoloogiaettevõte ABB hankejuht Urmas Tahk.

Tahk rääkis oma ettekandes, et transport on ABB jaoks erakordselt oluline protsess. Ettevõtte personal kulutab palju aega müümisele, disainile ja tootmisele, kuid kui toode ei jõua õigel ajal kliendini või on kahjustatud, siis on kogu töö asjatu.

Oodatakse sujuvat koostööd. „Näiteks ootame ettepanekuid veoringide organiseerimisel, saadetise konsolideerimisel ja selle kaudu kulude optimeerimisel. Tegevus peab olema kahepoolne. Kui teenusepakkuja näeb, et on asju, mida saab teha paremini või optimaalsemalt, siis kindlasti peab ta logistikut sellest informeerima ja tulema välja ettepanekutega,“ selgitas Tahk.

ABB hinnangul peaksid teenusepakkujad investeerima ka tehnoloogilistesse lahendustesse. „E-lahendus ei tohi olla ekspedeerija-keskne ja ei saa tähendada automaatset teenuse hinnatõusu, ning teisalt ABB logistiku ajaraiskamist ja riskide ebamäärasust,“ ütles hankejuht ja lisas, et maanteeveo saadetised peaksid olema lihtsasti jälgitavad. „POD peavad olema lihtsasti kättesaadavad, ekspordi puhul on POD seotud arve esitamisega ja peab olema kättesaadav võimalikult kiiresti.“

Hilinemise korral tuleb ette hoiatada. „Kui vedu hilineb, siis ekspedeerija peab ABB AS-i  sellest ette hoiatama. ABB ei pea hakkama otsima, kus kaubad on. Kuna tegemist on tootmisettevõttega, siis see aitab meid tootmisplaan muuta/korrigeerida ja reageerida tekkinud olukorrale,“ selgitas Tahk.

Ta lisas veel, et ABB ostab teenust üldjuhul ekspedeerijate käest. „Meie ootus on, et meie partnerid ise auditeerivad/atesteerivad oma partnereid ja tutvustavad meile ABB ootusi seoses kaupade veoga, mida ABB ootab oma partneritelt. Näiteks ohutusreeglid, tehniline seisukord, veoruumi tehniline seisukord, mille eest on autojuht vastutav. Ekspedeerijad peavad veenduma, et autojuhid oleksid piisavalt teadlikud kauba kinnitamise reeglitest ja nõuetest,“ rääkis ta.  

Kauba kahjustusi esineb tema sõnul aeg-ajalt ikka. Nende põhipõhjused on kaupade ebapiisav kinnitus, autojuhi teadmatus kauba olemusest, lohakas käsitlemine jms. „Vahel lisaks ka ebapiisav pakend, kuid siin ootame kindlasti koostööd vedajaga. Juhul kui autojuht seda märkab, peab ta tegema sellekohased märkused kaubasaatjaile ning vastavad märkmed CMRidele,“ märkis Tahk.  

ABB peamised mured vedajatega:

  • Autojuhid ei tea, kuhu ja mille järele nad tulid
  • Puuduvad viited dokumentidel (saatja, saaja, kontakt jms)
  • Kiiruseületamine territooriumil
  • Saadetise hilinemise korral sageli ei informeerita saajat, et kaup hilineb
  • Ekspedeerija ei taha vastutada oma alltöövõtjate eest

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Arvamused ja blogid

Valdkonna töökuulutused

HILTI is looking for a SALES REPRESENTATIVE

Manpower OÜ

03. november 2017

Tööstusliidrid

Teabevara