Autor: Harro Puusild • 24. november 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mida ootab ABB autovedajatelt?

ABB AS-i Madalpingesüsteemide ja komplektalajaamade tehas Jüris
Foto: Raul Mee
Oktoobri lõpus toimus aasta suurim autoveonduse konverents, kus oma ootustest autovedajatele andis ülevaate ka energeetika- ja automaatikatehnoloogiaettevõte ABB hankejuht Urmas Tahk.

Tahk rääkis oma ettekandes, et transport on ABB jaoks erakordselt oluline protsess. Ettevõtte personal kulutab palju aega müümisele, disainile ja tootmisele, kuid kui toode ei jõua õigel ajal kliendini või on kahjustatud, siis on kogu töö asjatu.

Oodatakse sujuvat koostööd. „Näiteks ootame ettepanekuid veoringide organiseerimisel, saadetise konsolideerimisel ja selle kaudu kulude optimeerimisel. Tegevus peab olema kahepoolne. Kui teenusepakkuja näeb, et on asju, mida saab teha paremini või optimaalsemalt, siis kindlasti peab ta logistikut sellest informeerima ja tulema välja ettepanekutega,“ selgitas Tahk.

ABB hinnangul peaksid teenusepakkujad investeerima ka tehnoloogilistesse lahendustesse. „E-lahendus ei tohi olla ekspedeerija-keskne ja ei saa tähendada automaatset teenuse hinnatõusu, ning teisalt ABB logistiku ajaraiskamist ja riskide ebamäärasust,“ ütles hankejuht ja lisas, et maanteeveo saadetised peaksid olema lihtsasti jälgitavad. „POD peavad olema lihtsasti kättesaadavad, ekspordi puhul on POD seotud arve esitamisega ja peab olema kättesaadav võimalikult kiiresti.“

Hilinemise korral tuleb ette hoiatada. „Kui vedu hilineb, siis ekspedeerija peab ABB AS-i  sellest ette hoiatama. ABB ei pea hakkama otsima, kus kaubad on. Kuna tegemist on tootmisettevõttega, siis see aitab meid tootmisplaan muuta/korrigeerida ja reageerida tekkinud olukorrale,“ selgitas Tahk.

Ta lisas veel, et ABB ostab teenust üldjuhul ekspedeerijate käest. „Meie ootus on, et meie partnerid ise auditeerivad/atesteerivad oma partnereid ja tutvustavad meile ABB ootusi seoses kaupade veoga, mida ABB ootab oma partneritelt. Näiteks ohutusreeglid, tehniline seisukord, veoruumi tehniline seisukord, mille eest on autojuht vastutav. Ekspedeerijad peavad veenduma, et autojuhid oleksid piisavalt teadlikud kauba kinnitamise reeglitest ja nõuetest,“ rääkis ta.  

Kauba kahjustusi esineb tema sõnul aeg-ajalt ikka. Nende põhipõhjused on kaupade ebapiisav kinnitus, autojuhi teadmatus kauba olemusest, lohakas käsitlemine jms. „Vahel lisaks ka ebapiisav pakend, kuid siin ootame kindlasti koostööd vedajaga. Juhul kui autojuht seda märkab, peab ta tegema sellekohased märkused kaubasaatjaile ning vastavad märkmed CMRidele,“ märkis Tahk.  

ABB peamised mured vedajatega:

Autojuhid ei tea, kuhu ja mille järele nad tulidPuuduvad viited dokumentidel (saatja, saaja, kontakt jms)Kiiruseületamine territooriumilSaadetise hilinemise korral sageli ei informeerita saajat, et kaup hilinebEkspedeerija ei taha vastutada oma alltöövõtjate eest

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077