Autor: Harro Puusild • 12. november 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Altia Eesti investeeris 0,5 miljonit eurot uude tehnoloogiasse

Uus villimis- ja korkimisseade
Foto: Altia Eesti
Alkoholitootja Altia Eesti AS investeeris pool miljonit eurot uude villimis- ja korkimisseadmesse, mis aitab ettevõttel eelkõige tugevdada konkurentsivõimet kasvaval eksporditurul.

„Altia Tabasalu tehasesse paigaldatud uus seade võimaldab suurendada tootmise efektiivsust. See tähendab kiiremat üleminekut ühe toote valmistamiselt teisele ning tootmisliinil kuni 30 protsenti lühemat pesuaega,“ ütles Altia Eesti juhatuse esimees Kristel Mets ettevõtte teatel.

Mets märkis, et villimis- ja korkimisseade paigaldati villimisliinile, kus valmib enamik Altia Eesti poolt toodetud kaubamärke nagu Taanis tuntud 1Enkelt bitter, traditsiooniline Eesti viin Saaremaa Vodka, Põhjamaade populaarne Xanté liköör ja paljud teised kanged alkohoolsed joogid.

„Välisturg muutub üha tähtsamaks: Altia Eesti AS ekspordib kaks kolmandikku oma toodangust ning oleme tänaseks üks Eesti suurimaid alkoholieksportööre. Kaasajastame oma tootmist, et olla välisturgudel veelgi konkurentsivõimelisem,“ selgitas Mets.

Altia Corporationi tütarettevõte Altia Eesti AS on Eesti suuruselt teine alkoholitootja, mille tegevusest moodustab alkohoolsete jookide tootmine 57 ning import ligi 43 protsenti. Ettevõtte müügitulu oli 2014. aastal 37,3 miljonit eurot, millelt ettevõte maksis Eestis aktsiisi 17,4 miljonit eurot. Altia Eesti omatoodangu ekspordiriigid on Läti, Rootsi, Soome, Taani, Norra jt. Ettevõttes oli 2014. aasta lõpu seisuga 85 töötajat.

Altia Eesti tuntuim kaubamärk Eesti turul on Saaremaa Vodka. Ettevõte turustab ka mitmeid tuntud rahvusvahelisi kaubamärke nagu Meukow, Campari, Amarula ja Heering Cherry. Ettevõte esindab Larseni ja Renault’ konjakit, Ibise brändit, Koskenkorva vodkat ning Xanté konjak-likööri, mis on Altia Corporationi tuntuimad kaubamärgid rahvusvahelisel turul. Altia Eesti veiniportfelli juhtivad kaubamärgid on Fresita, Chill Out, Tarapac?, Two Oceans, Masi ja Codorniu.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077