Autor: Harro Puusild • 20. oktoober 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Alkoholitootja Altia Eesti panustab eksporditurgudele

Altia Eesti AS-i juhatuse esimees Kristel Mets
Foto: Eiko Kink
Alkoholitootja Altia Eesti AS panustab üha rohkem eksporditurgudele, et leevendada sotsiaalministeeriumi kavandatavate piirangute majanduslikku mõju.

Altia Eesti AS-i juhatuse esimees Kristel Mets ütles pressiteates, et mõõduka tarbimise nimel peab valmis olema alkoholipoliitika muudatuseks, kuid oluline on kõigi tootjate võrdne kohtlemine ja läbimõeldud otsused. Altia panustab üha rohkem eksporditurgudele, et leevendada piirangute majanduslikku mõju, teatas ettevõte.

"Alkoholitootja esindajana pooldan mõõdukat ja vastutustundlikku tarbimist, mille osas on Eestis viimastel aastatel tehtud edusamme. Kaubamärgile ja toote omadustele keskenduv reklaam on levinud mitmetes välisriikides ja pole üllatav, et kunagi väga liberaalne alkoholi reklaamipoliitika ka Eestis ajas muutub," ütles Mets.

"Meie soov on koos riigiga läbi arutada, mis oleks parim lahendus. Reklaamipiirangud Eesti telekanalitele toovad neile kaasa eelarveaugu, kuid teiste riikide kogemus näitab, et reklaamid kolivad siis rahvusvahelistesse telekanalitesse," lisas ta.

Mets rääkis veel, et tänavu kava kohaselt 240 miljonit eurot riigikassasse toovat alkoholiaktsiisi on pidevalt tõstetud, kuid nagu märkis tervise- ja tööminister, ei ole 2009. aastast kuni tänaseni alkoholi tarbimine Eestis sisuliselt langenud.

"Meetmed peavad olema läbimõeldud, et jõuda mõistliku ja kultuurse alkoholitarbimiseni. Kõikide alkoholiturgu puudutavate otsuste juures tuleb silmas pidada, et etanooli mõju on alati ühesugune, sõltumata sellest, kas ta on kraadidelt kangemas või lahjemas joogis," rääkis Altia juht. "Ettevõtja seisukohalt oleks aga hea, kui alkoholiturul tegutsemise ja maksustamise tingimused oleksid kõikidele alkoholiga tegelejatele võrdsed. Sama kehtib firmadele, mis impordivad sidruni- ja vaarikamaitselisi surrogaate, mis on seni aktsiisiga täielikult maksustamata."

"Välisturg muutub üha tähtsamaks: Altia Eesti AS ekspordib kaks kolmandikku oma toodangust ning oleme tänaseks üks Eesti suurimaid alkoholieksportööre. Kaasajastame oma tootmist, et olla välisturgudel veelgi konkurentsivõimelisem," ütles ta.

Sotsiaalministeerium teatas esmaspäeval, et tervise- ja tööminister Jevgeni Ossinovski otsustas oluliselt piirata alkoholireklaami ja ka alkoholi kättesaadavust ning saatis sellekohase seaduseelnõu kooskõlastusringile. Eesti riik on seadnud eesmärgiks viia alkoholitarbimine püsivalt alla kaheksa liitri absoluutset alkoholi elaniku kohta aastas.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077