Autor: Harro Puusild • 15. oktoober 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tarnija protsesside hindamine aitab hoida kvaliteeti

PKC tarneahela arendusjuhi Kaisa Metusala sõnul on tarnija protsesside hindamine oluline, sest aitab ära hoida kvaliteedi kõikumist ja kindlustab tarneaegadest kinnipidamist.

Milliseid ohte aitab vältida tarnija protsesside hindamine?

Igasuguseid üllatusi kvaliteedi kõikumise ja tarneaegadest mitte kinnipidamise osas. Kui protsessid on hinnatud, siis teame, mis tasemel need on ja millist kvaliteeti, tarneaega ja paindlikkust nad meile lubada suudavad. Kas vastavad meie nõuetele või mitte. Kui tulemused ei lähe kokku meie ootustega, saab paika panna parendustegevused, mille täideviimine viib olukorra kas lähemale meie kui kliendi soovidele või siis täidab soovid.

Milliseid meetodeid kasutab PKC tarnija protsesside hindamiseks?

Jagaksin meetodid kaheks: enne koostöö alustamist teeme selgeks, kas tarnijal on olemas vajalikud sertifikaadid. Hankejuht hindab ära, kas on vajalik veel ka audit teha. Koostöö ajal peab hindama olukorda näiteks KPI-de jälgimise kaudu või siis tuleb vajadusel läbi viia audit. Eesmärk on endiselt see, et tarnija peab vastama meie nõuetele.

Kui palju tähelepanu Eestis tarnija protsesside hindamisele pööratakse?

Minu isiklik hinnang on, et alati saab paremini. Ehk rohkem sellele aega kulutada, ennetavat tööd põhjalikumaks muuta, aga kuskilt maalt tuleb tasuvuse piir ette ja see on ka ettevõtte strateegia küsimus. Meil on paika pandud grupi protsessid, mille järgi me tegutseme ja vajadusel viime neisse ka muudatusi, et tõhusamalt toimida.

Mis oleks kolm soovitust tarbija protsesside hindamisega alustamiseks?-protsess. Teiseks kaardistada oma nõudmised tarnijatele ka kolmandaks määratleda kõige kriitilisemad tarnijad, kelle protsesside hindamisega alustada.   

Teha selgeks, kas tarnijate protsesse on üldse vaja hinnata. Sõltuvalt ettevõtte tüübist ei ole see alati kriitiline, vaid pigeb nii-öelda nice to have

Kaisa Metusala esineb samal teemal ka 19. novembril Ostujuhtimise Aastakonverentsil. Täpsemat infot vaata SIIT.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077