Autor: Harro Puusild • 15. oktoober 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Saadavust parandas investeering tarkvarasse

Rimi tarneahelajuhi Allar Kahju sõnul on Rimi üheks peamiseks nurgakiviks saadavuse parandamisel olnud investeering varude planeerimise tarkvarasse ja ka inimestesse.

Kuidas on Rimil olukord tarneaukudega?

Rimi Eesti Food AS juhtkond võttis 2013. aastal üheks tegevuse fookusvaldkonnaks kaupade kõrge saadavuse ja tarneaukude vähendamise. Tänaseks oleme varude planeerimise valdkonda palju investeerinud ning meil on rõõm näha, et kaupade saadavus lettidel on oluliselt paranenud. Seda kinnitavad nii meie sisemised tarnekindluse raportid kui ka kliendi rahulolu uuringud.

Üheks peamiseks nurgakiviks saadavuse paranemisel on olnud investeering varude planeerimise tarkvarasse ning inimestesse uue osakonna ja koolituste näol. Tarneahela efektiivsuse parandamisega tegeleme igapäevaselt – mitte ainult kulunäitajate poolest, vaid ka kvaliteedi tõstmise poole pealt. Jaekaubandusettevõttele on kõrge klientide teenindustase üks olulisemaid asju, seega me ei saa teha järeleandmisi tarnekindluses ning töötame igapäevaselt tarnekindluse kasvatamise nimel.

Mida tähendab DOS 1 NOS ja kuidas selle eesmärgini jõuda?

Varude juhtimisel lähtume põhimõttest, et meil oleks igal ajahetkel kaupluses minimaalne võimalik kogus varusid, kuid samal ajal maksimaalselt madal out of stock-tase. Selle eesmärgi saavutamiseks on vajalik igat toodet, igas kaupluses ning igal päeval võimalikult täpselt varustada vastavalt oodatavatele müügiprognoosidele. Lisaks on vaja jaotada tooted müügiprognoosi alusel ABC-kategooriatesse ning määrata vastavatele kategooriatele erinevad varustamise parameetrid. Kolmandaks on vaja viia toodete tarnetihedus kauplusesse vastavusse ABC-analüüsi parameetritega.

Millised tootegrupid on kõige kiirema ringlusega?

Kõige kiiremad ringlusega tooted kuuluvad värske kategooria alla – näiteks piimatooted ja leib/sai. Nende kategooriate tarned kauplustesse on igapäevased ning tihti ei ole keskmine laovaru suurem kui 1-2 päeva.

Kas on ette tulnud ka DOS 3 NOS olukordi?

Selliseid tooteid, mis müüvad perioodidel oma riiulikohaga võrreldes rohkem ning vajavad täitmist 2-3 korda, on kindlasti. Tavaliselt väldime seda jaekaubanduses nii, et määrame sellistele toodetele lisaväljapanekud. Ilmselt on märgatud, et jaanipäeval on alkohol alustega väljas – just sellel põhjusel ongi, et riiulit ei jõuaks keegi nii kiiresti täita.

Allar Kahju esineb samal teemal ka 19. novembril Ostujuhtimise Aastakonverentsil. Täpsemat infot vaata SIIT.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077