Enics Eesti: võidame järjest enam uusi kliente

Elektroonikatööstus Enics Eesti teeb järgmise aasta eelarve konservatiivselt mõne protsendilise kasvuga. Samas ollakse valmis palju enamaks, sest panustamine müügitegevusse on viimasel ajal hakanud vilja kandma.

Enics Eesti juhatuse liikme Jaanus Aali kinnitusel on viimastel nädalatel võidetud mitu uut klienti, kellele tehakse proovitöid. „Tänane soojade kontaktide müügitoru on kordades ja kordades suurem kui aasta tagasi. Ootused on kõrged,“ ütles Aal. Ettevõte on viimased poolteist aastat väga palju panustanud müügitegevustesse, et saavutada kasv uutest klientidest ja toodetest. Aali kinnitusel on selleks muudetud ka kogu protsessi, kuidas klient koju tuua.

Ootustest lähtuvalt ei tehtagi Enicsis järgmiseks aastas langeva turu eelarvet. Eelarve tehakse mõne portsendilise kasvuga, kuid samas ollakse Aali ütusel valmis ka tiigrina hüppama.

Elektroonikasektor tervikuna on väga kõikuv ja Aal usub, et kõikumine jätkub ning võib isegi suureneda. See on seotud lühenevatest tarneaegadest läbi kogu tarneahela. Lisaks turu lühenev nähtavus ja ka sesoonsus. „Isegi kui tooted on standardsed, siis võidetakse neid projektide kaupa ja kui juba võidetud, siis oli neid juba eile vaja. Maailmamastaabis on aga projektid suured – kümnetes ja sadades miljonites. Seega, kui suudame paindlikkust tõsta, siis näen selget võimalust kasvada,“ nentis Aal.

Kolme peamise elektroonikatööstust mõjutava trendina näeb Aal esiteks dollari kursist tulenevat korrektsiooni. Kõik oleme harjunud, et näiteks televiisor on poes iga aasta odavam. Suuresti tuleb see Aali sõnul elektroonikakomponentide odavnemisest. Kuigi pooled komponendid ostetakse eurodes, siis tegelikult toimib maailmaturg tervikuna dollaris. „Ehk kogu 15% kursi muutus dollari kasuks proovitakse kogu pikas tarneahelas ära jaotada. Iga lüli saab oma osa. Tulemuseks on, et kasumlikus pannakse suurema surve alla ja materjali hind ei jätka tavalist langust,“ selgitas Aal.

Teise trendina jätkub kogu sektoris automatiseerimine. „Mis vähegi võimalik toodetakse masinatega. Sealjuures ei ole vahet, kas masin on Aasias või Euroopas. See maksab igal pool umbes samapalju. Ja kuna ka Aasias tööjõukulud kasvavad, siis tulemuseks on see, et üha rohkem toodetakse seal kus müüakse,“ tõi Aal välja.

Kolmas trend on ütlemine: kasva või sure. Ehk hinnasurve ja läbi selle vajadus efektiivsust kasvatada. Kuna surve on suur, siis saab seda kõige paremini saavutada läbi kasvamise. Jätkub trend, kus kuluefektiivsuse saavutamiseks kasutatakse massiefekti ja selleks on vaja kas ise kasvada või siis teised tegijad ülesse osta ja oma portfelliga liita.

Enics Eesti plaanidesse kuulub samuti investeerimine automatiseerimisse. Kindlasti on juurde vaja ka tootmisvõimsust, mille tarvis oleme värskelt soetanud krundi koos meile vajaliku detailplaneeringuga, rääkis All. Kuid ta lisas, et ehitamine koos investeeringutega on veel planeerimisjärgus.

 

Jaanus Aal esineb 3. novembril toimuval konverentsil Tööstuse Äriplaan, kus räägib elektroonikatööstuse väljavaadetest 2016. aastal.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Seotud lood

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Valdkonna töökuulutused

NPM Silmet otsib TOOTMISJUHTI

NPM Silmet AS

02. september 2017

NPM Silmet otsib TEHNIKAVALDKONNA HOOLDUSJUHTI

NPM Silmet AS

02. september 2017

Coma Investing otsib EKSPORDIMÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

31. august 2017

Käsi­raamatud