Nutikas spetsialiseerumine aitab toidutööstuse eksporti

Arengufond on välja töötamas ja rakendamas nutika spetsialiseerumise strateegiat, mis peaks ka meie toidutootmisel maailma jõuda aitama.

Nutikas spetsialiseerumine ehk smart specialisation on uus osa Euroopa struktuurfondide 2014–2020 rahastusperioodis. Selle eesmärk on välja selgitada need ettevõtluse valdkonnad, millel on keskmisest suurem kasvupotentsiaal ja loodav lisandväärtus ning seega võimalus investeeringute kaudu teadus- ja arendustegevuses konkurentsieelis saavutada.

Tänavusel Toiduainetööstuse Liidu aastakonverentsil käis Eesti Arengufondi nutika spetsialiseerumise meeskonna juht Lepik välja idee, mille kohaselt võiks meie kodumaise toidu potentsiaal välisturgudel olla märksa suurem, kui Eestil oleks tervet riiki kattev ühtne bränd, mille abil Eesti toitu turundada.

Toiduliidu juhi Sirje Potisepa sõnul on paljud Eesti tootjad praeguseks päris hästi hakkama saanud väljakutsetega, mille tõi kaasa Venemaa turu ärakadumine. Kuid aina tihenev konkurents välisturgudel, surve palgatõusule ning süvenev tööjõupuudus annavad tunnistust sellest, et konkurentsis püsimiseks peavad Eesti toiduainetööstused leidma ja omaks võtma sootuks uue, nutikama mõtteviisi.

 

Loe rohkem Äripäevast.

Osale arutelus

  • Kairi Oja

Toetajad

Seotud lood

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Valdkonna töökuulutused

Otto Bock Estonia otsib NÕUDLUSE PLANEERIMISE JA KLIENDIHALDUSE JUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

10. september 2017

Ferrometal otsib B2B KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

24. august 2017

NPM Silmet otsib TEHNIKAVALDKONNA HOOLDUSJUHTI

NPM Silmet AS

02. september 2017

Käsi­raamatud