Kuidas Enics Eesti 3 aastaga oma käivet 50% kasvatas

Elvas asuva elektroonikatööstuse Enics Eesti endine juht Emöke Sogenbits rääkis Tööstusuudistele, kuidas suutis ettevõte personali ja tootmispinda oluliselt suurendamata oma käivet suhteliselt lühikese ajaga 50% kasvatada.

Aastal 2010 oli Enics Eesti 60 miljoni eurose käibega ettevõte, kuid 2013. aastal liiguti juba 90 miljonilise käibe rütmis.

Sellise tulemuseni aitasid jõuda väga sihikindlad muudatused tootmisettevõtte töökorralduses. Kui algusaegadel töötas ettevõtte tootmine rütmis 16/5 (16 tundi 5 päeval nädalas – toim), siis 2010. aastaks oli see asendunud 24/5 rütmiga (24 tundi 5 päeval nädalas). Sealt edasi võttis ettevõte eesmärgiks hoida oma tootmisliine töös 24/7.

Samuti asuti ümber korraldama tootmispinna lay-out'i: tootmine muudeti läbipaistvamaks ja vähendati võimalikult palju toodete transportimist tehases. Teisisõnu – ettevõttes rakendati esmaseid Lean-põhimõtteid, mis omakorda võimaldasid tõsta tootmise efektiivsust.

Tänu nimetatud muudatustele suutis ettevõte kõigest kolme aastaga kasvatada oma käivet 50%. Tähelepanuväärseks muudab asja see, et samal perioodil ei suurendanud Enics Eesti oma tootmispinda ühegi ruutmeetri võrra ning töötajate arv suurenes vaid alla 10%.

Sogenbitsi kinnitusel võis selliste tulemustega küll vägagi rahule jääda, kuid sellele eelnenud teavitus- ja selgitustöö oli 700 inimesega ettevõttes kõike muud kui kerge. 

„Minu jaoks hakkab efektiivsus inimestest peale. Muutuste juhtimine on otseselt seotud inimeste juhtimisega. Kui töötajad näevad, et juhtkond astub ühte sammu, hakkavad asjad liikuma.  Vaja on vaid otsustamise julgust ja valmisolekut seista oma langetatud otsuste eest, samuti ka tunnistada, kui on tehtud vigu ja ikka üritada uuesti,“ märkis Sogenbits.

„Kui sul on hirmkallid masinad ja  nad töötavad 24/7, on see loomulikult ettevõttele tunduvalt kasulikum kui hoida neid masinaid tegevusetult. Aga meie ei näinud efektiivsuse kasvu ainult tootmisprotsessides – meie eesmärk oli efektiivistada kogu ettevõtte väärtusahelat,“ lisas ta.

Enics Eesti endise juhi hinnangul impordivad efektiivsust Eestisse peamiselt siiski välisettevõtted läbi oma kogemuste. „Välisfirmade inimesed on ikkagi eelisseisus, kuna nad saavad neid kogemusi läbi emafirmade.“

Emöke Sogenbits räägib välisettevõtete kogemustest efektiivsuse otsingul 15. mail toimuvalt Äripäeva ja Tööstusuudised.ee seminaril „Kuidas kasvatada efektiivsust tootmises?“. Täpsema info leiab seminari kohta SIIT.

Osale arutelus

  • Raigo Neudorf

Toetajad

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Arvamused ja blogid

Valdkonna töökuulutused

HILTI is looking for a SALES REPRESENTATIVE

Manpower OÜ

03. november 2017

Tööstusliidrid

Teabevara