Art Byrne: juhid, vaadake ette-, mitte tahapoole!

Eile alanud Pärnu Tarneahelakonverentsi avaesineja Art Byrne tõi välja, et Lean-strateegia õnnestub vaid siis, kui alustame sellega õigetel põhjustel. Selleks tuleb vaadata ettevõtte tegevusi ühtse väärtusahelana, mis kulgeb ümber kliendi vajaduste, ning seada pilk tulevikku.

Raamatu „The Lean Turnaround“ autor ja enam kui 30 aastat erinevaid ettevõtteid timminud Byrne rõhutas, et erinevalt laialt levinud eksiarvamusest on Lean strateegia ja mitte kitsalt tootmisega seotud nüanss.

„Lean kehtib ühtviisi kõigi valdkondade kohta. Kui aga rääkida sellest kui „mingist tootmisvärgist“, arvab väga suur hulk ettevõtteid, et see neid ei puuduta. Isegi tootmisettevõtete juhid eelistavad sellisel juhul suunata Leaniga tegelemise oma tootmisjuhtidele,“ selgitas Byrne.

Ühtlasi jagas kogenud timmimise ekspert oma kogemust, kuidas Leani ellu viia. Kui on olemas valmisolek võtta Leani ettevõtte kõiki funktsioone läbiva strateegiana, on järgmiseks sammuks ettevõtte väärtusahela ümberkorraldamine selliselt, et see lähtuks kõikjal kliendi vajadustest. Vähem oluline pole ka see, et Leani rakendamises võtaks juhtohjad enda kätte tippjuht. Juht peab olema see, kes uue strateegia välja kuulutab, aktiivselt koolitustel osaleb, eesmärkidest räägib ning ka ettetulevatest probleemidest ja umbusust üle aitab, toonitas Byrne.  

Lean-strateegiast edasi tasub Byrne’i hinnangul püüelda Lean-kultuuri poole. Sellises keskkonnas on loodud parimad õppimisvõimalused, kuna inimesi kuulatakse, nende arvamustega arvestatakse ning hinnatud on uue proovimine ja katsetamine.

„Parimad ideed tulevad alati inimestelt. Tõeline šokk, kas pole! Seetõttu ma tõesti soovitan, et kuulake ja austage oma inimesi. Kahjuks on seegi tavaline, et keegi räägib üht juttu pikalt ja juhtkond lööb selle peale käega. Kui aga neid kõige paremaid mõtteid kuulata, on võimalik luua õppiv keskkond, kuhu inimesed tahavad tööle tulla ja kus ollakse oma tööst vaimustuses,“ rääkis Byrne.

Selleks et Leani elluviimine edukalt õnnestuks, tuleb lahti öelda paljudest senistest harjumustest. Nii näiteks ei toeta uut mõtteviisi traditsiooniline kulupõhine raamatupidamine.

„Pidevalt tagasi vaatamine, muutmaks seda, mis seisab ees, on päris jabur. Ma ei ütle, et kuu lõpus ei tuleks numbreid kokku võtta, aga ärge kulutage selle analüüsimisele nii palju aega, see on raiskamine. Lõpetage rumalate asjade tegemine ja vaadake ette-, mitte tahapoole,“ soovitas Byrne.

Byrne märkis ka seda, et paremate tulemusteni jõudmist lihtsustab see, kui ollakse valmis vaatama oma äri kui inimeste ja protsesside kogumit, mille eesmärgiks on luua kliendile rohkem väärtust kui konkurendid. Pahatihti aga jäädakse kinni mõttesse, et paljud väärtusloome põhimõtted on küll kenad, kuid meie puhul need ei kehti – meie äri on palju keerulisem, mistõttu peame arvestama hulga lisafaktoritega. Tegelikkuses on selline suhtumine vaid ettekääne, et juurdunud tegutsemismustreid mitte muuta.  

Oma ettevõtte timmimist ei pea alustama Leani eksperdina, piisab sellest, kui olla pühendunud ja entusiastlik, kinnitas Byrne.

„Leani ei saa õppida koolis või kursustel, seda õpitakse läbiproovimise käigus. Kui sa midagi ei proovi, siis ei külasta sind ükski teadmine,“ lõpetas Byrne oma ettekande.

Osale arutelus

  • Pärnu Tarneahelakonverents

Toetajad

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Arvamused ja blogid

Valdkonna töökuulutused

HILTI is looking for a SALES REPRESENTATIVE

Manpower OÜ

03. november 2017

Tööstusliidrid

Teabevara