AS Liviko: kui visatakse uksest välja, mine aknast tagasi!

Reedel, 31. jaanuaril toimus selle aasta esimene Tööstuse klubi ASis Liviko, mille ekspordijuht Neeme Naaris jagas alkoholitootja kogemusi ekspordi vallas.

Naaris märkis, et teadliku ekspordiga hakkas alkoholitootja tegelema 1991. aastal. Kui 2003. aastal töötas Liviko ekspordivaldkonnas 1 inimene ja toodangut eksporditi 8 turule, siis tänaseks on ettevõtte ekspordiosakond kasvanud 6-liikmeliseks ning välisturgude arv 32ni. 74-75 protsenti Liviko ekspordimüügist moodustavad täna Vana Tallinna ja Viru Valge tooteperekonnad.

Järgnevad Neeme Naarise soovitused, kuidas leida oma toodetele uusi turge:

-Kasutage kõikvõimalikku infot, mida pakuvad nii turu-uuringud kui konkurendid. Näiteks saab tasuta turu-uuringuid EASist. Vii end kindlasti kurssi kultuuriruumi ja selle erinevustega.  Eksport on nagu maraton – enne tulemuse saamist tuleb varuda aega. Ekspordivallas pole üks aasta mingi aeg ning asju peaks vaatama pikema perspektiiviga. Vaja on kannatust, kuna alguses sõlmitud  väikesed tehingud võivad lõpuks viia väga suurte müügikogusteni.

-Uuele eksportturule tuleb kindlasti ise kohale minna, et saada turutunnetus ja mõista võõrast maad. Alati ei tasu usaldada uuringuid, kuna 1 aasta jooksul võib turg väga palju muutuda.

AS Liviko juht Janek Kalvi: Mõnele võib tunduda, et kohaleminek on raha raiskamine. Uskuge mind, raha raiskamine toimub siis, kui hakkate eksportima ilma kohal käimata. Vastastikuse arusaamise süvendamiseks on see põhiline eelis, millest kasvab koostöö.

-Koostage uue turu tarbeks nii täpne äriplaan kui võimalik. Uskuge, et üllatusi, ootamatusi ja plaaniväliseid asju tuleb ette ka siis kui olete enda arust väga hästi ettevalmistunud!

-Kasutage toetuspakette: ekspordiplaani toetus, Kredex, ELi programmide toe maksimaalne kasutamine. Turunduseelarved eriti välisturgudel on kopsakad ning seetõttu kasutage kõiki toetusvõimalusi!

-Palgake eksporti edendama spetsialist. Ärge tegelege ekspordi edendamisega muu töö kõrvalt.

-Olge aktiivne ja otsige ise võimalusi. Näiteks alkoholiäris on aktiivsus võtmetähendusega ning  introverdid ekspordis kaugele ei jõua! Tuleb olla loov ja aktiivne – kui visatakse uksest välja, tuled aknast tagasi

-Olge mitte ainult kasulik vaid ka usaldusväärne. Sa võid olla aktiivne, aga kui sa usaldusväärne pole, ei jõua sa kaugele. Looge usaldusväärne suhtevõrgustik. Rahvusvahelises äris on usaldusel kulla hind. Usaldusväärsus hakkab sellest pihta, kuidas sa käitud ärikohtumisel – sa pead kiirgama usaldusväärsust.
Ärikultuur loob aluse usaldusväärsusele. Kui ütled, et kirjutad homme e-maili, siis sa teed seda homme mitte kuu aja pärast. Jaapanlase usalduse võidad ühtmoodi, venelase oma teistmoodi ja ameeriklase oma kolmandat moodi.

-Harva leidub nõudlust just sellisele tootele, mida just toodate. Mitte keegi sind kuskil ei oota. Ole avatud, paindlik ja kasuta „õppivat strateegiat“.

-Vahetage kogemusi teiste samasse sihtriiki eksportivate ettevõtetega. Näiteks teeb Liviko koostööd A Le Coqiga. Livikol on välja kujunenud hea ärivõrgustik umbes 50 erineva eksportijaga, kellega ollakse küll globaalses võtmes konkurendid, kuid kelle kaudu ekspordiinfo saamine on hindamatu väärtusega. See on avanud ettevõtte jaoks väga huvitavaid uksi.

-Langetage otsuseid rangelt ärilistel kaalutustel. Ette investeerimine võib väga valusalt kätte maksta ja ei tasu kunagi üleliia hasarti sattuda.


Osale arutelus

  • Raigo Neudorf

Toetajad

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Valdkonna töökuulutused

Otto Bock Estonia otsib NÕUDLUSE PLANEERIMISE JA KLIENDIHALDUSE JUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

10. september 2017

Ferrometal otsib B2B KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

24. august 2017

NPM Silmet otsib TOOTMISJUHTI

NPM Silmet AS

02. september 2017

Käsi­raamatud