Autor: Raigo Neudorf • 19. detsember 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Markko Karu: disain pakub probleemile lahendust

Disainibüroo Brand Manual üks asutajaid Markko Karu ütles eile toimunud Tööstusdisaini seminaril, et disain on nagu ketšup, mida saab iga toiduga süüa. 

Karu kinnitusel peavad disainerid end ise ettevõtetele arusaadavaks ja vajalikuks muutma. Kui aga maailmas valitseb „pidev suvi“ ehk toimub pidev käibe- ja kasumikasv, puudub disaini järele ka nõudlus. 

„Sellises olukorras pole ju arendusmeeskondi vaja ning vaja läheb vaid tootmisüksusi. Disain pakub aga probleemile lahendusi,“ märkis Karu.„Müügimees tuleb ja ütleb, et klient on loll. Kas tuleb tuttav ette? Tegelikult on see suhtumine vale. Hoopis sina pole saanud aru, mida kliendil vaja on. Kus loob disain väärtust? Kõigis nendes punktides, kus klient sinuga kokku puutub,“ lisas ta.Karu sõnul on selliseid ettevõtteid, kes pakuvad enda hinnangul kõrget lisaväärtust, ca 80%. Samas on nende samade ettevõtete kliente, kes selle väitega nõus on, kõigest kümnendik ehk 8%. Seetõttu on ettevõtetel hulgaliselt arenguruumi oma tegevuse parendamiseks.

 

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077