Markko Karu: disain pakub probleemile lahendust

Disainibüroo Brand Manual üks asutajaid Markko Karu ütles eile toimunud Tööstusdisaini seminaril, et disain on nagu ketšup, mida saab iga toiduga süüa. 

Karu kinnitusel peavad disainerid end ise ettevõtetele arusaadavaks ja vajalikuks muutma. Kui aga maailmas valitseb „pidev suvi“ ehk toimub pidev käibe- ja kasumikasv, puudub disaini järele ka nõudlus. 

„Sellises olukorras pole ju arendusmeeskondi vaja ning vaja läheb vaid tootmisüksusi. Disain pakub aga probleemile lahendusi,“ märkis Karu.

„Müügimees tuleb ja ütleb, et klient on loll. Kas tuleb tuttav ette? Tegelikult on see suhtumine vale. Hoopis sina pole saanud aru, mida kliendil vaja on. Kus loob disain väärtust? Kõigis nendes punktides, kus klient sinuga kokku puutub,“ lisas ta.

Karu sõnul on selliseid ettevõtteid, kes pakuvad enda hinnangul kõrget lisaväärtust, ca 80%. Samas on nende samade ettevõtete kliente, kes selle väitega nõus on, kõigest kümnendik ehk 8%. Seetõttu on ettevõtetel hulgaliselt arenguruumi oma tegevuse parendamiseks.

 

Osale arutelus

  • Raigo Neudorf

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Arvamused ja blogid

Valdkonna töökuulutused

Teabevara