OÜ Ulaelu: me ei eksisteeriks ilma disainita

Sel aastal oma väliköögi lahendusega turule tulnud OÜ Ulaelu kinnitusel ei eksisteeriks ettevõtet ilma disainita.

OÜ Ulaelu on välimööblit, eelkõige aga väliköögi-lahendusi pakkuv väikefirma, mis tuli turule 2013.aasta kevadsuvel. Ettevõtte põhitooteks on väliköök, mille aluseks on kerge alumiiniumist raam. Raam mahutab kolm erinevat moodulit, mille saab valida vastavalt soovidele erinevatest materjalidest tööpindade (kivi, puit, plastik), valamu ja söegrilli hulgast. Tooteperekonda täiendavad puudehoidmise alus, söögilaud ja pink.

OÜ Ulaelu müügijuhi Hannele Kivi sõnul on kolm ettevõtte neljast omanikust lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia (muuhulgas ka tootedisaini eriala), mistõttu on just disainimisega seotud protsessid ettevõttes esiplaanil. „Ulaelu ei eksisteeriks ilma disainita,“ lisab Kivi.

Oma tootmist ettevõttel hetkel pole ning kõik vajaminevad metall-, kivi-  ja puitosad tellitakse koostööpartneritelt.

„Väga üldistatult jääb meie ülesandeks vaid toodete väljatöötamine ja müük. Ettevõtte asutamisel tundus see hea riskivaba variant. Investeeringuid nõuab vaid prototüüpide katsetamine ja brändi loomine, tehas koos sisseseadega esialgu mitte. Sellega seoses puudub ka stress võimaliku laenu tagasimaksmise või investoritele antud lubaduste pärast. Vähemalt antud hetkel oleme sellise korraldusega rahul,“ selgitab Kivi.

„Meie soovitus tootmisettevõtetele on: keskenduge tootmisele ja tehke seda hästi! Kahjuks näitab meie kogemu, et tootjad tihtipeale ei täida antud lubadusi või väljastavad tooteid, mis ei vasta kokkulepitud kvaliteedistandarditele. Ei ole ühtki põhjust, miks usaldusväärne ja professionaalne tootmisettevõte ei võiks olla edukas - kasutage parimaid masinaid/tööriistu/töömehi, olge paindlikud ning ärge tehke järeleandmisi kvaliteedis. Ja teiselt poolt - disainerid, olge ettevõtlikud!“

Kivi sõnul on täna veel vara öelda, kui palju iga disaini investeeritud euro ettevõttele tagasi toob.

„Meie põhjal on seda veel vara öelda, kuna oleme turul olnud veel võrdlemisi lühikest aega. Aga on üsna kindel, et kehv toode edu ei too. Kõige odavamaid tooteid saab turul olla ainult üks, kõigil teistel peab olema mõni muu konkurentsieelis,“ lisab Kivi.

Ettevõtte edasised plaanid on seotud tootearendusega ning välisturgudele sisenemisega.

OÜ Ulaelu tutvustab oma disainikogemusi 18. detsembril toimuval Tööstusdisaini seminaril "Kuidas diain ettevõtte kasuks teenima panna?"


 

Osale arutelus

  • Raigo Neudorf

Toetajad

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Arvamused ja blogid

Valdkonna töökuulutused

HILTI is looking for a SALES REPRESENTATIVE

Manpower OÜ

03. november 2017

Tööstusliidrid

Teabevara