Kalevi omanik kurdab: magusaturul raske

Kalevi omanik Orkla kaebas kolmanda kvartali tulemuste presentatsioonis investoritele, et magusa- ja snäkiturg on keeruline ning Orkla brändide tulemus Venemaal nõrk.

Hästi läks Orkla Home & Personal ja Orkla toiduvalmistamistoodetel.

Orkla III kvartali käive kasvas aastaga 17,3%, 8,4 miljardile Norra kroonile. Kui mullu teenis Norra ettevõte kolmandas kvartalis 451 mln Norra kroonise puhaskasumi, siis seekord tuli tänu 1,105 miljardilise kahjumile mittejätkuvatest tegevustest puhaskashjumiks 152 mln Norra krooni.

Orkla Foodsi osas ei olda rahul Norra käibekasvuga. Orgaaniline käibekasv oli seal -3,5%. Tulemus Rootsis, Soomes ja Baltikumis oli rahuldav.

Magusa ja snäkkide osas on turg keeruline ja turuosa on mõnevõrra vähenenud. Orgaaniline käibekasv oli selles sektoris -3,6%, kuid strateegiline eesmärk 2016. aastani näeb ette 2-4% orgaanilist käibekasvu. Konkurents on tugev nii teiste brändide kui oma poe kaubamärkide (private label) poolest.

Baltikumis on aga selles vallas positiivsed arengud. Presentatsioonis kaunistavad üht lehekülge Kalevi Mesikäpa vahvlid ja Mesikäpp Dopsi pildid. Orkla Confectionety ja Snacks üksus kärbib 2014-2016 kulusid 300 miljoni Norra krooni võrra. Käivitatud on kulukärpemeetmeid Norras, Rootsis ja Soomes. Taanis vähendatakse tööjõudu.

Orkla aktsia on saanud Bloombergi andmetel analüütikutelt 3 ostusoovitust, 6 hoia-soovitust ja 4 müügisoovitust. Aktsia hinnasiht on 48,09 Norra krooni. Orkla aktsia on täna tõusnud 3,6%, 47,89 Norra kroonile. Aastaga on aktsia tõusnud 12%.

Osale arutelus

  • Romet Kreek

Toetajad

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Arvamused ja blogid

Valdkonna töökuulutused

HILTI is looking for a SALES REPRESENTATIVE

Manpower OÜ

03. november 2017

Tööstusliidrid

Teabevara