OÜ Bole soovib alustada tootmist USAs ja Aasias

Paldiskis loodusliku joonega „kõveraid“ põrandaid tootva OÜ Bole ühe asutaja ja arendusjuhi Hannes Tarni sõnul on ettevõtte lähiaastate eesmärgiks alustada tootmist USA ja/või Aasia turul.

OÜ Bole on küll suhteliselt noor ettevõte, kuid suutnud sellele vaatamata endale välisturgudel juba korralikult nime teha. Ettevõttel on kliente üle terve maailma ning Euroopas on põrandatootjal välja kujunemas kindel müügivõrgustik, kuhu toimub müük. Lisaks müüb Bole oma toodangut Aasia, Ameerika, Venemaa ja Araabia riikide turgudele. Seejuures väärib märkimist asjaolu, et tegu on tootmisettevõttega, mis alustas tõsisemat majandustegevust alles mullu.

Mõne aasta eest tegid OÜ Bole asutajad Rain Eisler ja Hannes Tarn uurimistööd, mille tulemusena selgus, et looduslikku joont järgivaid ehk nn kõveraid põrandaid valmistati vaid käsitööna. Samas olid mehed veendunud, et sääraseid põrandaid oleks võimalik ka tööstuslikult toota ning seda hoolimata asjaolust, et keegi teine seda varem teinud polnud.

Oma esimese suusõnalise müügi tegi OÜ Bole enne seda kui ettevõtte tehases oli töö käivitunud. Kokku kulus aega ideest kuni esimese müügini poolteist aastat.

„2012 ja 2013 on olnud meile käimajooksmise ja investeeringute aastad. Samas on meie EBITDA nii jooksvalt kui kumulatiivselt juba positiivne,“ vastab OÜ Bole tegevjuht Rain Eisler küsimusele, kuidas ettevõttel majanduslikult läheb.

Kui 2012. aastal ulatus ettevõtte müügitulu 1,14 miljoni euroni, siis käesoleva aasta esimese kuue kuuga ulatus see juba 943 000 euroni. Selle aasta kogukäibeks prognoosib ettevõte 1,9 miljonit eurot.

OÜ Bole üheks ambitsiooniks on 2-3 aasta perspektiivis väärtust loovate investorite kaasamine USAs ja/või Aasias. Samuti on eesmärgiks alustada tootmist USAs või Aasias, mitmekordistada oma müüki Euroopas ning saavutada kasumlikkus 2014. aasta lõpuks.

Ettevõtte senise kiire arengu ja eduka müügi üheks peamiseks põhjuseks on kindlasti uudne ja huvitav toode, mis on nii klientide, sisekujundajate kui meedia poolt hästi vastu võetud.  Seepärast kinnitab ka Hannes Tarn, et kuna reklaamiraha alustaval ettevõttel ülemäära ei ole, siis on korralikult panustatud just PR-ile ja valdkonna meediakajastustele, mis tänu toote erilisusele on ka õnnestunud.

„Üldiselt leiavad kliendid meid ajakirjandusest ning tänu arhitektidele ja sisedisaineritele, kes on meie toodet projektides juba kasutanud või sellest kuulnud,“ märgib Tarn.

Täpselt nii – läbi ajakirjanduse – leidis OÜ Bole toodangu enda jaoks ka üks USA tehnoloogiafirma Apple juhtivtöötaja.

Nimelt kirjutas Eesti Ekspress mõne aja eest, et USA  tehnoloogiafirma Apple juhtivtöötaja ehitas Californiasse Bay Area piirkonda villa, kuhu otsis interneti kaudu rustikaalse ilmega põrandat. Otsingu tulemusena jõudis ta OÜ-ni Bole. Nii sai kõrgete lagede, suure kamina, basseini ja tenniseväljakuga häärberi ülakorrus ja kaminasaal Eestist 170-ruutmeetrise tammepõranda, lisaks ostis Apple'i mees oma kodukontorisse 25-ruutmeetrise pähklipõranda ning eritellimusel valminud Bole trepi.

Hannes Tarni sõnul keskendubki Bole ekspordile ja välisklientidele ning ettevõtte müük Eestisse moodustab kogukäibest alla 5%.

„Kliendi jõukus ei ole omaette eesmärk, kuid loomulikult on meie toodetel eksklusiivne disain, mis maksab ka kõrgemat hinda,“ lisab ta. OÜ Bole poolt toodetud põrandate ruutmeetri hind algab 50-60 eurost.

Täna annab OÜ Bole tööd 41 inimesele ning ettevõte kuulub sajaprotsendiliselt Eesti kapitalile.


 

Osale arutelus

  • Raigo Neudorf

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Valdkonna töökuulutused

Teabevara