Eestisse tuleb Bangladeshi suurima rõivafirma Beximco juht

Disainiöö programm esitleb muude ürituste hulgas Reet Ausi tegemisi Bangladeshis - 27. septembril kl 15 avaneb võimalus kuulata sealse suurtootja esindajat rääkimas sellest, kui keeruline on keskkonnauuenduste tegemine masstööstuses.

Bangladesh on maailma üks vaesemaid ja enim rahvastatud riike, kelle jaoks moodustab tekstiilitööstus ligi 80% nende ekspordist. Tegemist on ühe olulisema Euroopat tekstiilitoodetega varustava riigiga. Paraku on kõik sealsed tootjad saanud ühise negatiivse tähelepanu osaliseks pärast Rana Plaza varingut ja muidu rahvusvahelises meedias suurt tähelepanu saanud skandaale.

Maailma suurimatele rõivabrändidele allhanget tegev Beximco on Bangladeshi suurim vertikaalselt integreeritud tööstuspark, mis toodab aastas 56 miljonit rõivaeset. Kanga ja rõivatootmine on Beximcol vaid üheks tegevusalaks, kuid ainuüksi see koondab enda alla 40 tuhat töötajat. Kõigi nende jaoks püsiva töö ja riigi keskmisest kõrgema sissetuleku tagamine tähendab igapäevast võitlust olukorras, kus konkurents on tihe, tooraine hinnad pidevalt kasvavad ning suurbrändid hoiavad oma allhankijaid pideva luubi all.

Ettevõtte üks juhtivtöötajaid Khalid Raihan Shaikh selgitab: “Beximco püüab alati oma strateegias liikuda üks samm eespool oma konkurentidest ning radikaalne innovatsioon mängib selles olulist rolli. Meie partnerlus Aus Design meeskonnaga täidab hästi Beximco eesmärki vähendada tootmise keskkonnamõjusid ja esialgsed tulemused on olnud väga paljutõotavad.” Kui näiteks 30 000 samasuguse särgi tootmise kõrvalt tekib mõnel puhul enam kui 30% kangajääki, siis väärtustava taaskasutuse abil on võimalik tõsta toodangut kuni 10% ja anda materjalile, mis varem läks prügimäele või põletusse, 10-kordne lisaväärtus. Seejuures on võrreldes tavatootega võimalik iga uue rõivaeseme pealt hoida kokku 4000 liitrit vett ja tekitada 2000 g vähem CO2-te, kui tootmisel kasutada ümbertöötlemata sekundaarset materjali.

Beximco ja Aus Design vaheline koostöö on maailmas ainulaadne näide sellest, kuidas moetööstuses tugeva keskkonnasõnumiga disainilahendust üksiktellimuste tasemelt masstootmisesse viia.

Osale arutelus

  • Ain Alvela

Toetajad

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Arvamused ja blogid

Valdkonna töökuulutused

HILTI is looking for a SALES REPRESENTATIVE

Manpower OÜ

03. november 2017

Tööstusliidrid

Teabevara