Autor: Raigo Neudorf • 12. juuni 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tutvu allhankeseminari programmiga!

Toostusuudised.ee avaldab 22. augustil toimuva Tööstuse allhankeseminari „Kuidas saada allhankijaks“ programmi, kus astuvad üles tuntud Eesti ettevõtete juhid.

Alljärgnevalt toome teieni programmi koos esinejate ja ettekannete lühikirjeldusega: Eesti Ostu- ja tarneahelate juhtimise ühingu PROLOG juhatuse esimees Tõnis Hintsov ja juhatuse aseesimees Janek Õsso AS Vertex Estonia juhatuse esimees Aleksander RulkovVertex Estonia valmistab satelliitside maajaamade antenne ning ettevõtte toodang on kasutust leidnud 35 erinevas riigis. Üle 50 protsendi Vertex Estonia AS aktsiatest kuulub USA kontsernile General Dynamics Corporation. Tänu Vertexi rahvusvahelisele haardele on Aleksander Rulkovil hea ülevaade sellest, millist rolli mängib allhange ettevõtte arengus.  ABB Balti riikide tarneahela juht Peep Tomingas 

Kuidas seada eesmärke ja kas allhangetel on võimalik koostööd teha?

Kuidas aitab allhange kaasa ettevõtte arengule?

Kuidas leiab ja arendab oma allhankijaid ABB.

Energeetika- ja automaatikavaldkonnas tegutseva ABB allhankijate ring on Eestis üsna lai. Hinnanguliselt on ABB-l Eestis kümmekond globaalset allhankijat ja umbes viis korda rohkem lokaalseid allhankijaid. ABB  jaoks on hankijate leidmine ja arendamine pidev protsess. Kuidas ettevõte endale allhankijaid leiab ja nende arendamisse panustab, räägib ABB Balti riikide tarneahela juht Peep Tomingas.

Kuidas me saime rahvusvahelise kontserni allhankijaks. OÜ Hyrles tegevjuht Urmo Sisask

OÜ Hyrles on tuntud energeetika- ja automaatikavaldkonna kontserni ABB allhankija. Kuigi Hyrles sai ABB allhankijaks läbi oma emafirma, ei tähenda see Hyrlese juhi Urmo Sisaski kinnitusel, et nad tänu sellele mingisuguse erikohtlemise osaks saavad. Pigem vastupidi – pidevalt tuleb tõestada, et valmistatakse häid ja kvaliteetseid tooteid. Mida peab üks ettevõte tegema selleks, et saada rahvusvahelise ettevõtte allhankijaks ja millised on allhanke tellija ootused, sellest annabki ülevaate Urmo.

Kuidas teha end nähtavaks rahvusvahelisel hangete turul. EASi kosmosebüroo juht Madis Võõras AS Tere juhataja asetäitja Ülo Kivine

Madis Võõras on viimastel aastatel tegutsenud Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) nõunikuna kosmosevaldkonnas. Madis toob kuulajateni Eesti kogemused erinevates kosmoseprojektides ning räägib kosmosehangetest nii Eesti kui rahvusvahelises kontekstis. Kuna konkurents kosmosehangete turul on tihe ning seal domineerivad suured ja tugevad korporatsioonid, jagab Madis kogemusi, kuidas Eesti on seal end nähtavaks teinud ja läbi löönud.

Miks ei tee AS Tere allhanget koduturule?

AS Tere on Eesti turul hästi tuntud piimatoodete tootja, mis lisaks koduturule tegutseb aktiivselt erinevatel välisturgudel. Ettevõte on tugevat müüki näidanud nii Venemaal kui Skandinaavias ning näiteks 2010. aastal ulatus ettevõtte ekspordikäive üle 39 miljoni euro (siin oleks hea rääkida värskematest andmetest – äkki saate lisada?). Kuigi AS Tere teeb allhanget välisturgudele (privat label’i näol), siis koduturul hetkel sellist teenust ei pakuta. Miks on ettevõte oma tegevuse sel moel üles ehitanud, räägib seminaril AS Tere juhataja asetäitja Ülo Kivine.

Allhankega seotud kitsaskohad ja probleemid. JOT Eesti kogemuslugu. JOT Eesti tegevjuht Joosep Aru

JOT Eesti valmistab erinevaid tootmis- ja testseadmeid nii auto- kui elektroonikatööstusele. Kuigi ettevõtte vajadus kõrgetasemelise allhanke järgi on suur, on sobivate allhankijate leidmine raskendatud: tööde kvaliteet jätab teinekord soovida ning mitmed allhankijad pole valmis kaasa minema arenguga, mis võimaldaks neil toota kallimaid ja suurema lisandväärtusega tooteid. JOT Eesti tegevjuht Joosep Aru räägibki sellest, millised on täna masina- ja aparaadiehituse allhanke turu peamised kitsaskohad ja mille vastu kipuvad allhankijad eksima.

Liikumine väärtusahelas ülespoole ehk kuidas kasvada allhankijast tootearendajaks? Skano Groupi juhatuse esimees Andres Kivistik

Skano Group – endise nimega AS Viisnurk – on varem teinud allhanget maailmakuulsale Rootsi mööblitootjale IKEA. Aastate eest otsustati aga IKEA allhankija rollist loobuda ning keskenduti omatoodete valmistamisele ja nendega välisturgudele laienemisele. Kas see otsus on ennast õigustanud ning millist kasu on sellest Skano saanud, annab ülevaate ettevõtte juht Andres Kivistik

.

Tööstuse allhankeseminar toimub 22. augustil Tallinnas. Täpsema info seminari ja registreerumise kohta leiate SIIT

 

 

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077