Iru jäätmeblokk hakkab suvel vastu võtma 110 prügiautot päevas

Eesti Energia teatel toodi Iru elektrijaama esimene prügi ning hakati täitma jäätmepunkrit, et varuda jäätmeid eelseisvateks katsepõletusteks.

Kui jäätmeplokk selle aasta suvel täisvõimsusel tööle hakkab, võtab see keskmiselt vastu ligi 110 prügiautot päevas ehk keskmiselt siseneb jaama territooriumile üks auto iga 10 minuti tagant.

Ühes tunnis on jaam võimeline põletama 27,5 tonni segaolmejäätmeid, mis teeb täisvõimsusel töötades kuni 660 tonni päevas ning aastas kuni 220 000 tonni.

„Iru jäätmeploki ehitamine liigub graafikust eespool ning kui katsetamine ja lõplik seadistamine on edukas, alustab jäätmeplokk stabiilset elektri ja soojuse tootmist umbes jaanipäevast. Sellest hetkest alates lõpeb suuremahuline segaolmeprügi ladestamine prügilates ja praktiliselt kogu Eestis tekkiv prügi taaskasutatakse,“ ütles Eesti Energia juhatuse liige Raine Pajo.

Katsepõletuste alguse ajaks tuleb Iru koostootmisjaama jäätmepunkrisse varuda umbes 1000 tonni prügi, millest hetkel on punkris ca 10%. Esimesed segaolmejäätmed jõudsid Iru jaama pallitatud kujul Väätsa prügilast. Järgmiseks etapiks on pallide lõhkumine haaratskraana abil ning jäätmete segamine, et saada võimalikult ühtlase kütteväärtusega mass. Kuna haaratskraanaga töötamine nõuab operaatorilt kogemust ja vilumust, harjutatakse esimese prügi peal nii kraana käsitsemist kui ka prügi kallamise protsessi juhtimist. 

Iru jäätmeploki elektritoodang vastab umbes Paide linna ja selle lähiümbruse elektritarbimisele. Soojusenergiat hakkab Eesti Energia edastama Tallinna ja Maardu elanikele kaugküttevõrgu kaudu, Iru jäätmeploki osakaal on sellest ca 20% ning senisest kuni kolmandiku võrra soodsamalt.

Osale arutelus

  • Raigo Neudorf

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Valdkonna töökuulutused

Teabevara