Autor: Raigo Neudorf • 10. detsember 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kalvi: kange alkoholi tootjad tegutsevad elu ja surma piiril

AS Liviko juhatuse esimehe Janek Kalvi sõnul teeb talle muret riigipoolne alkoholi aktsiisipoliitika, mis paneb kange alkoholi tootjad raskesse seisu.

„Muret teeb riigi alkoholi aktsiisipoliitika, millega on aastast aastasse suurendatud õlle ja lahja alkoholi konkurentsieelist täiesti ebakohaselt. Samale alkoholimolekulile õlles on seatud 2,6 korda soodsam alkoholiaktsiis kui kanges alkoholis. See on andnud õlletööstustele hiiglasliku, kuigi ebaausa konkurentsieelise. Suure salaalkoholi turuga peavad rinda pistma aga kange alkoholi firmad, sest sellist nähtust, nagu salaõlu ei ole kusagil maailmas. Nii tegutsebki enamik Eesti kange alkoholi tootjatest majanduslikus mõttes elu ja surma piiril,“ tõstis Kalvi esile järgmise aasta murekohti.

Samas tunnistas ta, et käimasoleval aastal tegi Liviko läbi ilusa arengu – ettevõtte müük kasvas nii välisturgudel kui ka Eestis, aidates taastada kriisist räsida saanud kasumlikkust. „Liviko elujõulisuse allikas on pidevalt kasvav müük välisturgudel, mille hulka tänavu saime lisada Hiina, Türgi ja Bahreini,“ sõnas Kalvi.Tema kinnitusel plaanib ettevõte ka 2013. aastal jätkata üsna ambitsioonikat ekspordimahtude ja -turgude kasvatamist. Peamisteks eesmärkideks on müügi kasvatamine Hiina turul, Venemaal ja Tax Free kliendibaasi laiendamine erinevatel turgudel. Lisaks on plaanis lisada Liviko ekspordi maailmakaardile vähemalt kolm täiesti uut turgu.„Siseturul näeme kasvuvõimalusi ennekõike importalkoholi müükides ja peamiselt veiniturul. Kohalik viinamüük langeb tõenäoliselt ka 2013. aastal. Ühiskonna ootusi arvestades pöörame iga aastaga üha enam tähelepanu sotsiaalsele vastutusele ning piirame eneseregulatsiooni korras võimalusi müüa ja reklaamida oma toodangut, et vähendada nooruse tõttu ebasobivate sihtrühmade kõnetamist mitte-eakohaste sõnumitega,“ lisas ta.Mõningase murelikkusega vaatab Liviko juht ka ees seisvatele personali värbamise vajadustele.„Kasvamas on spetsiifilise kvalifikatsiooniga tublide oskustööliste vajadus. Ennustan, et ka plaan värvata üks täiendav ekspordijuht, ei ole kerge ülesanne. Kuna Liviko ei ole enam ammu vaid Eesti haardega ettevõte vaid aasta-aastalt kasvav rahvusvaheline kontsern tütarettevõtetega Lätis, Leedus ja Jaapanis, on üha suurenevaks väljakutseks rahavoogude ja varude majanduslikult efektiivne juhtimine.“Kalvi lisas, et  hetkel on olemas ka surve palkade tõstmisele, kuid ettevõtte-ülest ühtlast palgatõusu Livikos ei järgmisel aastal ei tule.„Põhipalk tõuseb neil, kel see ühel või teisel põhjusel õigustatud on. Suurimad töötajaskonna grupid, kellele palgatõusu kavandame, on tootmistöölised ning kaupluste müüjad. Paljudele meie töötajatest on rakendatud tulemuspalga süsteemi, mis võimaldab hea töö korral saada ka suuremat tasu. Seega, kuigi üks osa töötajatest kohest palgatõusu ei saa, loodan siiski, et järgmise eduka aasta korral suureneb tegelikult ka nende töötasu,“ märkis Liviko juht.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077