Homme valivad ettevõtted endale ühe minutiga ekspordi müügijuhti

Homme toimub Ekspordirevolutsiooni töömess, kus kohtuvad 37 ekspordi müügijuhti otsivat ettevõtet ja üle 100 välismaal elamise kogemusega noore. Igal tööotsijal on täpselt minut aega, et enda vastu huvi äratada.

Töömessil valivad noored tööotsijad välja ettevõtted, kellele nad end tutvustada soovivad. Kahetunnise kiirmessi jooksul jõutakse end soovi korral tutvustada kuni kümmekonnale ettevõttele. Ettevõtted ei vali omale töötajat mitte CV, vaid minutise tööintervjuu jooksul tekkinud esmamulje alusel. Seepeale valivad ettevõtted välja 3-4 silmapaistvamat kandidaati, kellega lepitakse veel samaks päevaks kokku juba pikem vestlus. Ekspordirevolutsiooni programmiga saavad liituda 25 ettevõtet, kes jõuavad kõige kiiremini sobiva kandidaadi väljavalimise ja töölepingu sõlmimiseni. „Kuna lühikese ajaga on pea võimatu noori CV-de, testide ja vestluste põhjal välja selekteerida, pidime leidma teise mooduse," põhjendas tavatut formaati Ekspordirevolutsiooni programmi läbi viiv Anu-Mall Naarits. „Lisaks olnuks inimeste subjektiivne eelfilter olnud küsitava väärtusega, sest inimene peab sobima ja meeldima ettevõttele, kes ta palkab. Meie vaatasime vaid, kas kõik formaalsed eeltingimused on täidetud," rõhutas Naarits.

Juba teist aastat kasutusel oleva värbamismeetodi puhul märkis Naarits, et kui alguses suhtusid ka ettevõtted sellisesse värbamisse umbusuga, oli enamik neist vaatamata erakordselt intensiivsele tööpäevale tulemustega väga rahul. Naaritsa sõnul koorus uuest värbamismeetodist välja tõsiasi, et ettevõtted tahtsid pärast lühitutvumise vooru enamjaolt tööle võtta hoopis teisi inimesi, kui plaanisid seda teha varem läbiloetud CV-de põhjal. „Eestis ja üldse maailmas on CV-de kirjutamise tase tõusnud sedavõrd, et nende alusel isegi eelvaliku tegemine võib osutuda suureks eksimuseks aladel, kus suhtlusoskus on võtmetähtsusega omadus," lisas ta. Tema teada on kiirvärbamise meetod personaliotsingu maailmas väljapaistvaks erandiks, ent huvi on selle vastu juba mitmes riigis tuntud.

Tänavusse Ekspordirevolutsiooni programmi kandideeris 349 noort tööotsijat ja 46 ettevõtet. Ekspordijuhtide koolitusplaan näeb ette 21 õppepäeva ühe aasta jooksul, millest 16 viiakse läbi rahvusvaheliste õppejõudude ja praktikute käe all. Lisaks koolitusele on kõigile programmis osalevatele ekspordi müügijuhtidele tagatud kogu aasta vältel tugi isiklikult mentorilt, kelleks on valitud tugevad Eesti ekspordipraktikud. Lisaks saavad programmi lõpetajad rahvusvaheliselt tunnustatud ekspordijuhtimise diplomi.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Seotud lood

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Arvamused ja blogid

Valdkonna töökuulutused

HILTI is looking for a SALES REPRESENTATIVE

Manpower OÜ

03. november 2017

Tööstusliidrid

Teabevara