Autor: Tanel Raig • 2. november 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Firmakingituste trende loovad vajadused

Äri- ja reklaamkingituste hulgimüügifirma Ausestar projektijuht Ülle Johanson soovitab jõuludeks firmakinke otsivatel tööstustel lähtuda kingituse praktilisusest kasutusväärtusest.

Lihtne on oma toodangut ärikingituseks muuta toiduainetööstustel, kellede toodangule saab juurde lisada pikaajaliseks kasutuseks mõeldud esemeid. Ausetari projektijuht Ülle Johanson toob näite juustutööstusest – juustuvalikule sobib kaasa pakkida puidust aluse peal erinevad juustunoad. Vedelikega seotud tootjad saavad aga kingitustena kasutada õli- ja äädika komplekte, milledele on antud kinkija toodangule vihjav kuju – näiteks gaasitootjal oleks õlipudelite komplekt gaasiballoonide taoline. Neile graveeritakse peale firma nimi ning kuna õlipudelid on kodus igapäevaselt kastuses, siis on ka kingi teinud ettevõte pidevalt silme ees.

Kütusemüüjatel või –tootjatel sobib Johansoni sõnul aga kinkida kanistri taolist põuepudelit.

Tööstustel on nende tegevust iseloomustava kingitusena hea kasutada ka mitmefunktsionaalset taskunuga. Johanson räägib, et üks ettevõte võttis taolised noad kingituseks enda töötajatele – meestele suuremad, naistele väiksemad. „Naised olid väga õnnelikud olnud, et neil on autos kogu aeg komplekt, kus on nii väike kruvikeeraja kui ka viil,“ jutustab Johanson kingituse kohta saadud tagasisidest.

Siiski ei peeta alati kõige olulisemaks, et kingituks vihjaks kinkija tegevusalale. ASi E-Profiil juhiabi Maarja Moor ütleb, et kuna nende ettevõtte tegevus on metallkonstruktsioonide tootmine, siis on tegevusega seotud firmakingitusi keeruline teha. „Seepärast ei ole me ka järginud põhimõtet teha kingitusi, mis oleks ettevõtte tegevusalaga seotud,“ lausub ta. „Oleme vaid järginud põhimõtet, et tehtavatel kingitustel oleks nähtavalt ettevõtte logo,“ lisab ta.

Maarja Moori sõnul lähtuvad nad kingituse valikul, et meene sobiks igas vanuses meeste- ja naisterahvale ning kingitusel oleks praktiline väärtus.

Ka Johanson kinnitab, et praktilisus on oluline kriteerium, mille järgi firmakingitusi valitakse. Tahetakse ju, et kingitud ese oleks igapäevaselt kasutuses ja seeläbi meenutaks ka kinkijat. Seetõttu määravadki tihti populaarsemad kingitused vajadused. Viimase kuu jooksul on näiteks tuhandete kaupa ostetud Ausestarist kingitusteks taskulampe. Veelgi enam on aga sügise saabumine tõstnud enimostetavate kingituste edetabelis helkureid, pealegi on nende kasutamine jalakäijatelt ka seadusega nõutud. Helkureid saab sealjuures tellida kinkija soovitud kujuga, näiteks ettevõtte logo kujulisi. Uus liiklusseadus tõi ka helkurvestide buumi. Kuna helkurvestid on kõigis autodes nõutud, siis on tegemist vajaliku kingitusega, kuhu saab selja peale ka ettevõtte logo trükkida.

Sügiseti on Johansoni sõnul soosingus ka ettevõtte logodega vihmavarjud. Meie kliimast lähtuvalt on aga viimasel aja loobutud tavalistest puidust raamiga vihmavarjust, mis esimese tormiga puruneb ja eelistatakse tormikindlaid varje, räägib Johanson. Peatselt on saabumas aga jääkaabitsate aeg.

Johansoni esimene soovitus firmakingituse valimisel on panna paika, mille ja kelle jaoks kingitust soovitakse. Kui minnakse messile, siis eelistatakse tavaliset väiksemaid asju – pastakaid (millede valik on paarikümnest sendist kuni 60 euroni) või viimase aja trendina prillilappe või ökotooteid (näiteks puuvillaseid kotte) jne. Kui otsitakse kingitust enda firma töötajatele, siis on tavaliset oluline igapäevane kasutusväärtus. Äripartneritele vajatakse kinkimiseks aga midagi eksklusiivsemat, et püsida pikalt meeles.

Järgmisena on vaja enda jaoks kindlaks määrata eelarve, mille piires soovitakse kinke osta. Ning enne äri- ja reklaamkingituste pakkuja juurde minekut tasub meelde tuelatada ka varasemad kingid, mida ettevõte on teinud. Reeglina soovitakse, et uus kink oleks varasematest täiesti erinev, et kingi saajat üllatada ka siis, kui ta on ettevõttelt varemgi kingitusi saanud.

Ausestari äri- ja reklaamkingituste valikuga saab tutvuda SIIT.

Artikli ilmumist rahastas OÜ Ausestar.

Õli ja veiniäädikas gaasiballoonis.
Foto: Ausestar
Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077