Rakvere Lihakombinaat (RLK) müüs tänavu aprillist augustini koguseliselt 4% vähem grilltooteid, kui eelmise aasta samal perioodil. Šašlõkke, grill-lihasid, grillribisid, tooreid grillvorste ja grillpihve müüdi kokku 1566 tonni. Kuigi langes vaid šašlõkkide müük, ei suutnud ülejäänud tootegruppide tõus langust kompenseerida. Šašlõkid on RLK grilltoodetest suurima müügimahuga. Tänavu suvel müüdi neid 462 tonni, mida on 17% vähem kui eelmisel aastal.
RLK turundusdirektori Triin Lõokese väitel on šašlõkkide müügimahu langusel kolm põhjust. Esiteks on RLK kaotanud müügipunkte. Viies Selveris ei ole Rakvere Lihakombinaadil enam oma lihaletti, mis on mõjunud ka läbimüügile. Teiseks on grill-lihad šašlõkidega võrreldes mugavam kasutada. Neid ei pea vardasse ajama ja mugavus on pannud inimesi grill-liha eelistama, leaib Lõoke. Kolmandaks on olnud grill-lihade tootearendus atraktiivsem, mis on kujundanud inimeste eelistusi.
Samas on hinnatõus vaatamata mahtude langusele suutnud läbimüügi käivet kasvatada. Täpseid käibenumbreid RLK börsiettevõtte tütarfirmana ei avalda, kuid toob näite juuni-juuli müügist, kus võrreldes eelmise aastaga kasvas marinaadis lihade müügimaht 1%, käive aga 12% ning grillvorstide müügimaht 5%, käive aga 17%.