Kinema: Uks Skandinaavia turule on valla

Viljandi uksetootja OÜ Kinema hakkas mullu spetsiaalselt Rootsi ja Soome turule uusi tooteid tegema ning on tänavu suurendanud eksporditoodangu mahtu ligi kaks korda.

„Eksport liigub plaanipäraselt üles – tänavu esimeses kvartalis moodustas eksport ligi 40 protsenti kogukäibest,“ ütles ASi Kinema tegevjuht Andrus Allikoja ja lisas, et ettevõte on sihikindlalt, step by step liikunud ekspordisuunal – alustati Soomest, sealt liiguti edasi Rootsi ja sealt omakorda Norrasse.

„Kui me oleksime alles 2008. aastal, masu ajal hakanud fokusseeritult ekspordiga tegelema, siis ilmselt täna oleksime seisus, kus poleks isegi lennupileti raha Soome sõiduks,“ rääkis Allikoja. „Tagantjärgi võib öelda, et tegime juba 2005. aastal õiged otsused ja sammud ning hakkasime investeerima eksporditurgudele.“

Kinema asus Soome turule trügima 2005. aastal. „Kaks esimest aastat pommitasime suuri kliente pakkumistega, mis kõik tühja läksid, aga kolmandal aastal hakati meile andma väiksemaid töid ja täna oleme jõudnud sinnamaani välja, et meile usaldatakse juba suuri projekte,“ tutvustas Allikoja ettevõtte ekspordistrateegiat. „Kõik võtab aega. Ega soomlane, norrakas ja rootslane ei oota sind, sa pead ise ennast tõestama ja turule ennast niiöelda söödavaks tegema.“
Kui nimetada Kinema viimase aja suuremaid välisprojekte, siis maikuus lõpetati Helsingis autorendifirma Europcari keskuse tõstuste tarnimise ja paigaldamise projekt ning praegu töötatakse Helsingis ühe suure motokeskuse objektil.

Allikoja rõhutas isiklike kontaktide olulisust välisturgudel. „Maili või telefoni teel võid kohtumise kokku leppida, aga äri sa nii ei tee,“ jagas ta õpetussõnu. „Ma nimetan neid ringkäike poolnaljatades piimaringideks, kui kohtud ringreisi jooksul 20-30 potentsiaalse kliendiga. Massidel osalemine on samuti oluline, kuid messile ei saa külmalt minna – et paned boksi püsti ja ootad, et äkki näkkab. Sul peab juba enne teada olema, keda sa messil enda boksi kutsud.“

Kinema üks peamiseid eksporditooteid on aastaid olnud omatoodang ehk tõstuksed. Eelmisel aastat juurutati aga uued omatooted ning Rootsi turule hakati tootma voldikuksi ning Soome turule klaas-alumiiniumtooteid.

„Kui mujal Euroopas ei ole voldikuksed eriti populaarsed, siis Rootsi turg erineb selle poolest kardinaalselt – 60 protsenti Rootsi tööstusobjektide ustest on voldikuksed,“ rääkis Allikoja. „Kuna meil on tõsised huvid Rootsi turul ja et seal konkurentsis olla, pidime voldikuste tootmisega pihta hakkama.“

Klaas-alumiiniumtoodete (fassaadid, uksed, aknad) tootmiseks oli Kinemal samuti vägagi oluline põhjus. „Kui sa võtad teha ühe suure, näiteks logistikakeskuse objekti, siis seal on hästi palju avasid ja meie eesmärk on kõik avad kinni panna,“ põhjendas Allikoja. „Et kõik kliendid saaksid meilt toote vastavalt soovile: üks tahab näiteks kiirrullust, teine tahab tulekindlat ust, kolmas külmkambri ust.“

OÜ Kinema
• asutatud 1992
• omanik OÜ M.S. Holding (Sven Kotkas 100%)
• Tegevusala: ülestõstetavate sektsioonuste tootmine, müük, paigaldus ja hooldus.
• ekspordiga alustas 1992. aastal. Esialgu läks toodang Lätti, Leetu, Venemaale, Valgevenesse, Ukrainasse. Praegu on peamised ekspordimaad Soome, Rootsi ja Norra.
• Eksporti läheb 40 protsenti toodangust.
• Saanud EASist 2008. ja 2010. aastal eksporditurunduse toetust kokku 125 823 eurot.
• Omab tütarfirmat Lätis ja Soomes.
• Teenis 2009. aastal 50 miljonilise käibe juures 0,7 miljonit krooni kasumit.
• Ligi 50 töötajat
• Tootmine asub Viljandis, kontor Jüri tehnopargis.

Osale arutelus

  • Väinu Rozental

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Valdkonna töökuulutused

Teabevara