Jaeketid Maxima, Rimi ja Selver on teatanud oma jaaninädala müüginumbrid, millest selgub, et liha müüdi nädalaga vähemalt 389 tonni ja õlu 1 180 000 liitrit.
Nädalaga suutis toiduainetetööstuse toodangut enim müüa ilmselt Maxima jaekett. Kui lihatooteid osteti nagu mullugi üle 200 tonni, siis õllemüük kasvas rohkete sooduspakkumiste toel enam kui kolmandiku võrra. Enim müüdi Alexsanderi õlut – ostja leidis 330 000 purki. Õllemüügi tõus oli Maxima ketis eelmise aasta jaaninädalaga võrreldes 50%. Maxima avalike suhete juhi Erkki Erilaidi sõnul tuleb aga arvestada, et aastaga on kasvanud ka Maxima poepind 10-12%, mistõttu kogu tarbimise kasv, arvestades vaid vanu kauplusi, oli pisut üle kolmandiku, räägib Erilaid.
Rimi kauplustes müüdi jaaninädalal 655 708 pudelit ja purki õlu. Ümardatuna on see Rimi kommunikatsioonispetsialisti Katrin Batsi väitel 300 000 liitrit. Lihatoodete müügi kohta Rimi täpseid andmeid tuua ei oska, kuna Rimides ja Säästumarketites müüakse osa liha tükitootena ja osa kilodena. Näitena toob ta aga, et šašlõkki müüdi 7,5 tonni. Populaarne oli ka sea kaelakarbonaad, mida müüdi kokku 19,5 tonni. Säästumarketid müüsid 22 tonni sea abaliha. „Need tulemused annavad põhjust kinnitada, et kodus liha marineerimine on muutumas järjest populaarsemaks. Seda näitavad ka marinaadisegude kasvavad müüginumbrid,” kinnitab Bats.
Selverite jaaninädala müügikasv jäi mullusega võrreldes pisut alla 5%. Erinevat liha ja šašlõkke osteti üle 110 tonni, grillvorste ja toorvorste 30 tonni. Õlut müüdi 400 000 liitrit ja viina pea 20 000 liitrit, kordades kasvas ka mittealkohoolsete jookide läbimüük.