Eesti eksportöörid on välisturgudel kiiresti asendatavad

Tavaeksport ei ole täna enam piisav Eestile jätkusuutliku majanduskasvu tagamiseks. Eesti ettevõtjad praegu välisturgudel konkreetsele müügile keskendunud, kuid sel viisil eksportides on tarnijad kiiresti asendatavad ning Eesti tänane ekspordikasv võib kiiresti lõppeda.

Lahenduseks on rahvusvahelistumine ehk suhtepõhine tegutsemine, kus ei panustata mitte niivõrd konkreetsesse müüki, vaid ärisuhete loomisse ja hoidmisse. Suhtepõhine tegutsemine genereerib ise müüki ja käivet. Samas maandab see eos äripartneri kiire väljavahetamise riskid, kuna odava hinna asemel väärtustatakse hoopis usaldusväärset tarne-kindlust, euroopalikku ärikultuuri ning kõrget kvaliteeti või innovatsiooni.

Sellest tõdemusest lähtuvalt korraldas Vertex Consulting Tallinnas rahvusvahelise majanduskonverentsi „Eksportimise järgmine tase”, kus ettevõtjatele räägiti potentsiaalist välisturgudel läbi lüüa.

Konverentsi avas Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi majanduspoliitika talituse juht Raul Allikivi, kes andis ülevaate Eesti ekspordistruktuurist ning tulevikuväljavaadetest.

Väga emotsionaalse ettekande pidas Miroslaw Pienkowsky, kelle Narvas tegutsevast ettevõttest Trinon Titanium on tänaseks saanud üle maailma tuntud titaanist hambaimplantaatide, skalpellide ja teiste meditsiinitarvikute ning tippklassi autodetailide tootja. Pienkowsky rääkis, kuidas ta alustas 18 aastat tagasi vaid 6 inimesega Narva hüljatud tootmishoonetes. Ta julgustas ettevõtjaid suurelt mõtlema, kuid samal ajal objektiivselt oma võimeid hindama. Kuigi Trinon ekspordib kogu oma toodangu, pole Miroslaw Pienkowsky hinnangul vahet, kas müüakse sise- või välisturule. Oluline on olla lummatud oma tööst ja tootest-teenusest, pürgida omas valdkonnas mitte ainult heaks, vaid parimaks ning tunda ja kuulata oma kliente.

Rahvusvaheliste ekspertide juhtimisel peeti kolm töötuba, kus osalejad said praktilist nõu rahvusvahelise äritegevuse arendamiseks. Maailma ühe juhtiva majanduskooli Henley Business Schooli lektor Jeff Callander õpetas ettevõtjaid ära tundma oma unikaalseid konkurentsieeliseid, kasutades erinevaid võtteid turu tegelike vajaduste hindamiseks. Ta juhtis tähelepanu faktile, et tootjad keskenduvad liigselt tootele ja unustavad, mida nende kliendid tegelikult ostavad. Enamasti rahuldatakse tootega mingeid kaudsemaid vajadusi, millest tootjatel pole pahatihti aimugi.

Henley Business Schooli ja mitmete teiste ülikoolide õppejõud David Rees käsitles püsivate rahvusvaheliste suhete loomise teemat, arvestades erinevaid kultuurikontekste. Samuti rääkis ta meetodist, kuidas hinnata äripartneri või sihtturu kultuuriliste põhimõtete, käitumistavade ning ärikultuuri erinevust ning ennetada tänu sellele võimalikke probleeme välispartneritega suhtlemisel. Rees rääkis ka kõige elementaarsematest käitumistavadest, mis mõnes kultuururuumis on määravad pikaajalise suhte loomisel.

Red Ochre’i kaasasutaja Robert Foster andis juhiseid innovatsiooni praktiliseks rakendamiseks. „Kas olete nõus, et suurim innovatsioon inimkonna ajaloos on olnud ratas?“ küsis ta. „Ei, suurim innovatsioon oli kahe ratta vahele telje lisamine, sest alles siis muutus ratas kasulikuks: enne oli ta lihtsalt mänguasi.“ Fosteri ettekanne oli kantud vaimust, et innovatsioon pole mingi konkreetne projekt, vaid eelkõige mõtteviis, mille ergutamiseks ja toetamiseks võib olla vajalik kogu organisatsioonikultuuri muutus. Foster rääkiski, kuidas loovat mõtteviisi oma organisatsioonis esile kutsuda ning toetada.

Konverentsi peakorraldaja oli kodumaine ettevõte Vertex Consulting, kes koondab enda ümber rahvusvahelisi eksperte erinevatest ärivaldkondadest ja on spetsialiseerunud peamiselt strateegilise planeerimise ja ekspordialasele konsultatsioonile.

Osale arutelus

  • Andro Kullerkupp

Toetajad

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Arvamused ja blogid

Valdkonna töökuulutused

HILTI is looking for a SALES REPRESENTATIVE

Manpower OÜ

03. november 2017

Tööstusliidrid

Teabevara