Autor: Alyona Stadnik • 13. juuni 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Maag Lihatööstus: buumiaeg tuleb tagasi

Maag Lihatööstuse juhi Olle Hormi sõnul hakkab buumiaeg tagasi tulema, vastupidist ei väida ka ettevõtte müüginumbrid: lihatööstuse kogukäive kasvas aasta esimese viie kuuga 10,3% ehk 6,4 miljoni euroni.

"Kui eelmine aasta lihaturg langes, siis tundub, et tänavu hakkab 2007. aasta vaikselt tagasi tulema. Tarbimine kasvab ning see aasta on nii käive kui ka maht kasvanud kuskil 10%. Mais püstitasime kõigi aega tootmisrekordi nii rahaliselt kui ka kilogrammides," kommenteeris ASi Maag Lihatööstuse juhatuse esimees Olle Horm.

Hormi ütlusel on hämmastav, et mais müüdi rohkem kui eelmise aasta juunis või jõulude ajal „Ühte konkreetset nuppu, mida me vajutasime, et kõik hästi läks, ei oska välja tuua. Oleme teinud kõike natukene ning igal pool midagi parandanud," rääkis Horm.

Aastaga on kasvanud kõikide vorstide müük 45%. Horm lisas, et majanduskasvu positiivne mõju on juba näha lihatoodete tarbimises, sest rohkem ostetakse kallimaid ja peenemad tooteid. "Siiski võib öelda, et tarbijate hinnatundlikkus on suur. Ühest küljest tahavad inimesed tarbida tervislikumalt ja paremini, kuid vaatamata tööpuuduse vähenemisele on hind enamike toidukaupade puhul peamine ostuotsuse kriteerium," sõnas Horm.

Maag Lihatööstus müügi- ja turundusdirektor Meelis Laande sõnul on Maag Lihatööstuse kasvunumbrite taga tootearendus, millega on aktiivselt tegeletud ning mis on tarbijate poolt väga hästi vastu võetud. "Usume, et läheneva jaanipäeva ajal müüme oma tooteid veerandi võrra enam kui möödunud aastal,” lisas ta.

Hormi sõnul tahab Maag kasvada suuruselt teiseks liha valmistoodete tegijaks Eestis. Praegu on Maag Lihatööstus valmistoodete turuosalt kolmandal kohal. "Teise kohaga on meil alla 1protsendine vahe. Proovime kangesti neile kanna peale astuda," täpsustas Horm ning lisas, et siiski ainult valmistoodetes.

Maag Lihatööstuse jaoks oli 2011. aasta mai kõigi aegade edukaim. Ettevõtte mai müügikäive oli 1,6 miljonit eurot, kasvades möödunud aasta maiga võrreldes 21%. Kõige rohkem kasvas varasema perioodiga võrreldes mais keeduvorstide maht - 45%. Maag Lihatööstusele oli mai nii müügikäibe kui ka mahu poolest suurem kui 2010. aasta juuni ja detsember ehk jaanipäev ja jõulud.

Maag Lihatööstus AS kuulub Eesti kapitalil põhinevasse toiduainete tootmise ja müügiga tegelevasse kontserni AS Maag Grupp. Ettevõtte tooteportfelli kuulub üle 200 toote ning ettevõtte kaubamärgid on Rannarootsi ja VOT!. Maag Gruppi kuuluvad lisaks AS Maag Lihatööstusele ka AS Maag Piimatööstus ja AS Maag Konservitööstus.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077