Autor: Väinu Rozental • 23. aprill 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Pulgajäätise nimest sai kontserni kaubamärk

Nööbile on särk ümber saanud, iseloomustas ASi Premia Foods juhatuse liige Kuldar Leis, kuidas pulgajäätisele antud nimest Premia on kasvanud kontserni tuntud kaubamärk.

„Kui ettevõttel on olemas üks väga tugev kaubamärk, siis vaieldamatult on see ettevõttele väga kasulik,“ ütles Leis. „Tean, et omal ajal oli kaalumisel mitu varianti ja Premia asemel oli ka üks teine tugev kandidaat, aga õnneks ei läinud see läbi.“

Täna 9 aastat tagasi ehk 23.04.2002 võttis ASi Tallinna Külmhoone tollane värske põhiomanik Kauno Pieno Centras esimese Baltikumi ettevõttena kõigis kolmes riigis kasutusele ühtse kaubamärgi Premia, mille väljatöötamine läks maksma 4 miljonit krooni.

Leis jagas kaubamärgi arenguloo kolme perioodi. Esimene periood kestis veidi üle aasta, kui Premia võeti kasutusele pulgajäätiste nimena. „Kõigis kolmes Balti riigis tekkis pulgajäätiste sari ja sellele pandi suurelt peale Premia,“ selgitas Leis. „Aga sellel ei olnud tegu veel Premia logoga. Ehk siis Premia kaubamärgi loomisel mõeldi ainult pulgajäätiste sarjale.“

Teine periood algas 2004. aasta, kui võeti kasutusele Premia logo ja see pandi peale praktiliselt kõikidele jäätistele, mida Baltikumis müüdi. „Ehk siis Premiast sai väike katuskaubamärk kõikidele jäätistele,“ täpsustas Leis. Kui seni toodeti jäätiseid Eestis ja Leedus, siis 2004. aastal Leedu tehas suleti ja sellest ajast valmistatakse Premia jäätiseid vaid Tallinnas.

Kolmas etapp on kestnud viimased kolm aastat, kui Premiast on kujunenud kontserni kaubamärk. Leisi andmeil on Premia logo nüüd peal peaaegu kõigil Premia Foodsi üle 200 tootel ehk lisaks jäätistel ka sügavkülmutatud ja jahutatud toodetel, sealhulgas Soome eksporditavatel kalatoodetel

„Kui Premia kaubamärk on tootel peal, siis sellega tahame me tarbijale näidata, et tegu on kindla kvaliteedi ja omadustega tootega,“ rõhutas Leis. „Kui tootel on meie märk peal, siis järelikult me ise seda toodet usaldame täielikult. Kuna kaubamärk sarnaneb ka meie firma nimega osaliselt, siis latti alla lasta ei saa.“

Leisi hinnangul on Premia kaubamärgi tuntus kasvanud just viimase paari aastaga. „Esiteks on seda märki kandvate toodete ring laiaks läinud,“ loetles Leis põhjuseid. „Teiseks oleme firma nime muutnud – 2007. aasta mais sai Tallinna Külmhoonest kõigepealt Premia Tallinna Külmhoone ja alates 2009. aasta algusest kannab emaettevõte nime Premia Foods. Ja loomulikult on tuntusele kaasa aidanud börsile minek.“ Premia Foodsi aktsiatega saab börsil kaubelda alates 5.05.2010.

Leisi sõnul on neil hulgaliselt ka teisi kaubamärke, mis alla on koondatud teatud tootegrupid. Näiteks Eesti turule mõeldud jäätised Väike Tom või sügavkülmutatud tooted Maahärra nime all. „Aga kõigil neil on peal ka Premia märk, mis iseloomustab meid kui kontserni,“ lisas Leis.

 

 

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077