Autor: Anne Oja • 18. aprill 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Nielsen: edukas olemiseks on vaja eristuda

2010 parim uudistoode - Rehe rukkileibMöödunud aasta müügitulemuste ja tarbijauuringu põhjal valis uuringufirma Nielsen 2010. aasta parimaks uudistooteks Eesti Pagari Rehe rukkileiva.

Müügitulemustelt ja tuntuselt tuli teiseks Leiburi Ruks ja kolmandaks Premia eriti suur ja rammus koorejäätis koonusvahvlis. Omas kategoorias osutusid aga parimateks ka Talleggi ülesuitsutatud kanaviinerid, Rakvere lihakombinaadi Valla lihapallid, A. Le Coqi Premium ekstra ja õunamahlasisaldusega karastusjook Valge Klaar ning Põltsamaa Felixi kartulikaste.

Suuremad tegijad ei kopeeri konkurente otseselt, sest läbilöömiseks on vaja siiski eristuda, ütleb juba kolmandat korda aasta parima uudistoote välja selgitanud uuringufirma Nielsen Eesti haru juht Margo Kurisoo.

Äripäeva küsimustele vastab Margo Kurisoo.

Kas võib täheldada, et kui mõni uudistoode on väga hästi turul vastu võetud, püüavad konkurendid seda jäljendada? Kuidas analoogtoodetel reeglina läheb?

Tootjad jälgivad väga hoolega, mis turul toimub. Suuremad tegijad pigem otseselt konkurente ei kopeeri, kuna edukas olemiseks on vaja siiski eristuda ja omanäoline olla. Kuid kui nähakse, et mingi uus asi on leidnud tarbija poolehoiu, kaalutakse kahtlemata väga hoolega, kas oleks ka endal midagi sellesse segmenti panustada. Kui leitakse, et turul on veel kasvupotentsiaali, midagi on võimalik konkurendist paremini teha ja see sobib ettevõtte profiiliga, tullakse ka oma konkureeriva tootega välja. Pelgalt kopeerimisega reeglina siiski väga edukas olla ei saa. Suuremad ettevõtted investeerivad kõik innovatsiooni ja tootearendusse. Kui ka osade toodetega järgitakse turutrende, siis teisalt püütakse midagi omanäolist luua, millega silma paista.

Kui kaua uudistooted praegu turul üldse vastu peavad, st neid toodetakse ja hästi ostetakse?

Kõik sõltub väga konkreetsest tootest. Nielsen annab Eestis parima uudistoote auhinda välja kolmandat aastat. Kahe eelmise aasta võidutooteid – Fazeri musta leiba ja A.Le Coqi kalja – ostetakse tänaseni jätkuvalt hästi. Samas tooted, mis tarbija poolehoidu ei võidu, kaovad turult kiiresti. Tihtipeale on tootjatel osa uudistooteid mõeldudki vaid piiratud ajaks. Kuna tarbija tahab pidevalt midagi uut proovida, tuleb brändi värskenduseks aeg-ajalt uusi maitsed pakkuda ja seetõttu vahetatakse välja ka päris hästi müüvaid tooteid.

Kui palju uudistooteid Nielseni uuritud tootekategooriates eelmisel aastal Eesti turule tuli?

Kokku toodi möödunud aastal vaadeldud tootegruppides turule üle 15 tuhande uue toote. Siia hulka kuuluvad ka tooteuuendused, kui muudeti näiteks juba varem turul olnud toote kaalu, ning ka ajutised kampaaniatooted ja -komplektid. Kõigist 2010. aasta jooksul müügil olnud toodetest 27% olid sellised, mida 2009. aastal veel ei eksisteerinud. Võrreldes 2009. aastaga on uute toodete arv vähenenud, siis oli neid üle 18 tuhande. Suurema uute toodete hulga 2009. aastal tingis paljude toodete kohandamine hinnatundlikumaks muutunud tarbijatele.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077