Autor: Sirje Rank • 11. märts 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Analüütik: H&M aktsiale ülekaalus müügisoovitused

Rootsi rõivaketi H&M aktsia mullune tõus on peaaegu minema pühitud ning septembrist on firma börsiväärtus pea viiendiku võrra kahanenud – sellest hoolimata ei pruugi see olla märk, et praegu oleks soodne hetk rõivaketi aktsiat osta, kirjutab Rootsi majanduslehe Dagens Industri analüütik Mikael Vilenius.

Nii palju müügisoovitusi kui praegu, andsid analüütikud H&Mi aktsiale viimati aastatuhande alguses, kui firma mitu kollektsiooni ebaõnnestusid. FactSeti andmebaasi järgi annab 33 analüütikust 14 H&Mi aktsiale müügisoovituse, 11 soovitab hoida ja 8 osta.

Aktsia tõusu poolt räägib samas asjaolu, et suuromanik Stefan Persson (rikkaim rootslane värskes Forbesi miljardäride pingereas) ostis äsja H&Mi aktsiaid 1,5 miljardi Rootsi krooni eest juurde. Kes tema eeskuju 2008. aasta sügisel järgisid, ei kahetse. Lisaks on tegemist väga hea dividendiaktsiaga – läinud aasta eest on ettepanek maksta dividende 9,5 Rootsi krooni aktsiast. Ja tubli dividendimaksja on H&M juba 1974. aastast.

Dagens Industri toob välja suuremad ohud, mis võivad praegu takistada H&Mi aktsia toibumist.

Brutomarginaal väheneb. Selle taga on puuvilla, polüestri ja muu toorme kallinemine koos palgatõusudega Aasia riikides, kus seni on õmmeldud väga odava raha eest. Kaks kolmandikku ostetakse sisse Aasiast. Firmal on järjest raskem hoida oma marginaali 60% peal.

Ettevõtluskulud kasvavad – uutele turgudele sisenemine on kallim, uued kaubamärgid, uued reklaamikanalid. Palju viitab sellele, et kliendi meelitamine läheb järjest kulukamaks.

Firma enda kasvuväljavaated – suurimad turud Euroopas eesotsas Saksamaaga hakkavad küllastuma. Keskmine müük kaupluse kohta kahanes mullu 56 miljonilt Rootsi kroonilt 53 miljonile (käibemaksu arvestamata) riikides, kus H&M on tegutsenud vähemalt 2001. aastast või veel varasemast ajast.

H&M ei paista kuigi hästi välja ka võrdluses oma konkurendi Inditexiga. Viimasele prognoositakse tänavu kasumi kasvu, lähiaastatel kiiremat kasvutempot, suuremat müüki olemasolevates kauplustes ning samuti on firmal Aasia ja Venemaa osakaal müügis suurem. Kaupa hangib Inditex vähem Aasiast ja rohkem kõrge tööpuudusega Hispaaniast.

Kui H&Mi kasum aktsia kohta 2011. aastal kahaneb, siis näitab ajalugu, et sellistel aastatel on ka H&Mi aktsia langenud. Siis on aga seni ikka ja jälle tugevalt tagasi tuldud. Ja nagu öeldud, tegemist on olnud väga hea dividendiaktsiaga, kirjutab DI. 

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077