Soome laevaehitajatel peenike peos

Soome laevaehitusfirmade tellimusraamatud on õhukesed, suuri kruiisilaevatellimusi ei ole ning olukorrale on iseloomulik Viking Line’i äsjane teade, et STX Finlandilt detsembris tellitud uue aluse sõsaraluse tellimine on võimalik vaid siis, kui riik ka sellele toetusi eraldab, kirjutas Kauppalehti.

Viking Line’i tellitud gaasiküttel aluse ehitamiseks eraldas Soome valitsus keskkonnatoetustena 28 miljonit eurot, mis ootab alles ELi heakskiitu. Läinud nädalal andis Viking Line mõista, et võib tellida ka teise aluse, kui seegi toetust saab.

Vikingi alus on praegu Soome laevaehitajate ainus suure laeva tellimus. Paras löök oli teade, et senine kauaaegne suurklient Royal Caribbean tellis kruiisilaeva Saksa Meyer Werftilt.

Kui kaua ja mis vahenditest Soomes tegutsevaid välisomanduses laevaehitusfirmasid peaks toetama, kui laevafirmade tellimused vähenevad, küsib leht retooriliselt.

Maailma suurim konteinervedudefirma M¿rsk teatas täna kümne ülisuure konteinerlaeva tellimisest Koreast, millele võib lisanduda veel 20 alust. Oma laevaehitustehased Taanis pani firma paar aastat tagasi kinni – oskusi oleks olnud, kuid hinnakonkurents ja toetuste tase ei võimaldanud jätkata. Lõuna-Koreas moodustavad toetused 14% aluse hinnast ja WTO pole selles osas midagi ette võtta suutnud.

Laevaehitusele antud toetused annavad Soomes hingamist kogu alaga seotud klastrile, kuhu kuulub paar tuhat ettevõtete. Kui aga tellimusi ei tule, on tulevik tume, nendib Kauppalehti oma tänases juhtkirjas.

Osale arutelus

  • Sirje Rank

Toetajad

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Valdkonna töökuulutused

NPM Silmet otsib TOOTMISJUHTI

NPM Silmet AS

02. september 2017

Otto Bock Estonia otsib NÕUDLUSE PLANEERIMISE JA KLIENDIHALDUSE JUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

10. september 2017

Ferrometal otsib B2B KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

24. august 2017

Käsi­raamatud