Autor: Katre Pilvinski • 21. veebruar 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kulude optimeerimine kasvatas Viciunai käivet 

Viciunai Balticu müügikäive oli mullu 11,8 miljonit eurot ning puhaskasum 0,6 miljonit eurot, mis kasvas 20% tänu kulude optimeerimisele ja tegevuse efektiivsuse tõstmisele.

Jahutatud ja külmutatud kalatoodete müüja Viciunai Balticu kogumüük kasvas eelmisel aastal 9,3%, suurenedes 4,7 tuhande tonnini, teatas ettevõte. Suurim müügikasv toimus külmutatud kala (+45%), kalapulkade (+41%) ning heeringa kategoorias (+8%). Ettevõtte arendusse investeeriti mullu 1,43 miljonit eurot.

Viciunai Baltic juhatuse esimehe Urmas Karnö hinnangul oli jahutatud ja külmutatud kalatoodete turg tervikuna eelmisel aastal kerges kasvus. “Meie mulluse väga hea müügitulemuse põhjal võib väita, et oleme kasvanud Eesti suurimaks surimi (erinevad krabipulgatooted) -, heeringa ja paneeritud kalatoodete müüjaks ning need tooterühmad annavad 60% kogu meie müügikäibest,” ütles Karnö.

Ettevõtte juhi hinnangul on kalatoodete sektoris kõige stabiilsemat kasvutrendi näidanud heeringatoodete müük, mis kasvas ka majanduslanguse perioodil. “Sellel aastal võivad heeringatoodete hinnad tõusta, sest maailmaturul on näha tooraine kallinemist, mis on tingitud püügikvootide vähendamisest,” prognoosis Karnö.

Karnö sõnul oli 2010 ettevõttele laienemise aastaks, jõuliselt liiguti kalatoodete kategooriast külmutatud ja jahutatud toiduainete valdkonda laiemalt. “Lisaks Vici ja ESVA toodete müügile kinnitasime kanda jäätiseturul, kus saavutasime Nestlé brändiga 41%-se müügikasvu,“ ütles ta.

Karnö lisas, et 2011. aasta eesmärgiks on 15% müügikasvu saavutamine ning jõuline laienemine uutesse toiduainete kategooriatesse. “Hetkel tegeleme lisaks kalatoodetele külmutatud juurviljade, taigna-, ja mahlatoodete müügiga, millele lisanduvad sellel aastal piima- ja lihatooted, “ütles Karnö.

Ettevõtte juht lisas, et müügimahtude kasvatamiseks investeeriti eelmisel aastal 1,43 miljonit eurot lao- ja teeninduspindadesse, et tagada jaekaubanduse operatiivne varustamine nii Viciunai kontserni toodete kui teiste brändidega, millest tuntumad on Nestlé, Dujardin ja Hortex.

Viciunai Baltic kuulub leedu kapitalil põhinevasse Viciunai Gruppi, mis koondab 21 toiduainete tootmise- ja distributsiooniga tegelevat ettevõtet. Neist 6 on toiduainete tootmisettevõtted, sealhulgas Paljasaare Kalatööstus Eestis. Eestis annab Viciunai grupp tööd 400 inimesele.

 

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077