Kinnituisanud teed raskendavad elektri taastamist

Mitmel pool Eestis raskendavad kinnituisanud teed elektrikatkestuste likvideerimist, sest rikkebrigaadidel pole võimalik pääseda alajaamade ja katkenud õhuliinide juurde. Raskeimad olud on põhjarannikul.

Kella üheksase seisuga oli üle Eesti elektrita ligi 11 000 majapidamist. Enim on majapidamisi elektrita Harjumaal, Lääne-Virumaal ja Viljandimaal. Kokku tegeleb elektrikatkestuste likvideerimisega ligi 40 rikkebrigaadi. Elektrikatkestuste hüppelise suurenemise puhul on rikkeid valmis likvideerima veel sada Eesti Energia Jaotusvõrgu koostööpartnerite brigaadi.

Sügava lume tõttu tuleb enne elektrikatkestuste likvideerimist brigaadidel rajada rikkekohani läbipääs. Kõik brigaadid annavad parima, et parandada rikked tänase päeva jooksul. Siiski võib nii mõnelgi pool just raskendatud ligipääsu tõttu elektrivarustuse taastamine viibida, teatas Eesti Energia.

Elektrikatkestuste oht püsib suur kuni tormi vaibumiseni. Enam võib elektrikatkestusi esineda rannikualadel ja saartel, samuti piirkondades, kus õhuliinid paiknevad metsatrassidel. Elektrikatkestusi põhjustavad seal õhuliinidele kukkuvad puud ja oksad, mis murduvad tugeva tuule või lume raskuse tõttu.

Inimestel, kelle maja veevarustus sõltub elektrist, soovitab Eesti Energia varuda joogivett. Samuti tuleks jälgida, et mobiiltelefoni aku oleks laetud ja varuda alternatiivseid valgustusallikaid. Katkestuse korral on soovitatav elektriseadmed välja lülitada, et vältida nende kahjustumist.

Katkenud elektriliinidele ei tohi läheneda ega neid puudutada, kuna juhtmed võivad olla pinge all ja anda eluohtliku elektrilöögi. Elektririketest, katkenud elektriliinidest või liinidele vajunud puudest ja okstest palub Eesti Energia teatada rikketelefonile 1343. Rikkenumbrile kehtivad operaatorite poolt seatud kõnetasud. Eesti Energia omalt poolt lisatasu ei kehtesta.

Elektrikatkestustest saab teada anda helistades või saates SMSi rikkenumbrile 1343 või Eesti Energia kodulehe kaudu. Ettevõte palub elektrikatkestuse tekkides oodata enne rikkenumbrile helistamist 15-20 minutit, kuna selle ajaga jõuab katkestuste info Eesti Energia infosüsteemi. Seeläbi saab Eesti Energia anda helistajale täpsemat infot rikke seisust.

Rikkenumbrile helistades kuuleb esmalt automaatvastaja infot Eesti Energiale teadaolevatest riketest helistaja piirkonnas ning nende likvideerimise orienteeruvast ajast. Kui automaatvastajale loetud tekst juba sisaldab helistaja piirkonna rikkeinfot, pole vaja rikkest klienditeenindajale teatada, kuna selle likvideerimisega juba tegeletakse.

Kui automaatvastaja sõnum ei sisalda helistaja piirkonna riket, tuleb jääda liinile. Helistaja ühendatakse klienditeenindajaga pärast automaatvastuse lõppu. Kui helistaja on klienditeenindajale rikkeinfo edastanud, rike registreeritakse ning võetakse rikkebrigaadide tööplaani. Eesti Energia palub korduvalt riketest mitte teatada, et vältida liinide ummistumist.

Eesti Energia veebilehel saab jälgida keskpinge ja Jaotusvõrgu poolt läbi analüüsitud madalpinge elektririkete hetkeseisu. Info kaardile jõuab mõningase ajalise viivitusega ning andmed võivad mõnevõrra erineda reaalsest olukorrast.

Seoses ulatuslike elektririketega ei teeninda täna Eesti Energia klienditelefon 1545 kliente. Kõik telefoniteenindajad on suunatud teenindama rikkekõnesid.

Osale arutelus

  • Indrek Kald

Toetajad

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Arvamused ja blogid

Valdkonna töökuulutused

HILTI is looking for a SALES REPRESENTATIVE

Manpower OÜ

03. november 2017

Tööstusliidrid

Teabevara