Autor: Väinu Rozental • 30. november 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Noop: anname Guttale ja Marlile mahlaturul tõsise lahingu

Mahlaturu liider A. Le Coq tuleb kaheliitriste mahlajookide turule eesmärgiga suurendada tuleval aastal turuosa Eestis vähemalt kümne protsendi võrra ning võtta ette jõuline sisenemine lõunanaabrite turule.

„Kaheliitriste mahlade käes on täna kolmandik Eesti jaeturust ja meie oleme seni olnud sellelt turult täiesti eemal,“ põhjendas ASi A. Le Coq juhataja Tarmo Noop investeeringut uude tootmisliini. „Ja kui vaadata kogu Baltikumi mahlaturgu, siis kaheliitriste mahlapakendite tootjate seas on konkurents tunduvalt hõredam – üks liin Lätis toodab Gutta mahlasid ja üks liin Leedus toodab Marli mahlasid.“

Noop tunnistas, et ehkki nad on korduvalt teinud kampaaniaid, mil kaks üheliitrist Aura mahlajooki kokku maksavad vähem kui konkurentide kaheliitrine, eelistab tarbija ikkagi kaheliitrist pakki. „Midagi pole teha, kaheliitrine pakend on tarbija jaoks lihtsalt mugavam,“ nentis ta. „Ja üheliitristega kaheliitriste turgu ei löö.“

Noobi kinnitusel tahavad nad anda kaheliitriste mahlajookide turul konkurentidele Guttale ja Marlile tõsise lahingu nii hinnas kui turunduses. „Meie eeliseks on kindlasti väiksemad transpordikulud ja ilmselt ka see, et tegu on omamaise kaubamärgiga,“ lausus Noop. „Eesmärk on saada mahlade jaeturust Eestis järgmisel aastal vähemalt 30 protsenti. Samuti on meie soov suurendada tänu kaheliitristele pakenditele eksporti Lätti ja Leetu.“

Turu-uuringufirma ACNielsen Eesti OÜ selle aasta üheksa kuu andmeil oli Aura osa mahlade jaeturul 22 protsenti, järgnesid Gutta mahlad (21%) ja ülejäänud mahlabrändide turuosa oli väiksem.

A. Le Coq käivitas laupäeval Tartumaal Reolas asuvas mahlatehases 2-liitriste mahlajookide tootmisliini, millesse kokku investeeriti 17 miljonit krooni. „Esimesed kolm sorti mahlajooke jõuavad poodidesse selle nädala lõpus,“ lubas A. Le Coqi mahlade tootmisüksuse juht Toomas Tiirik ja lisas, et üldse hakkavad nad Aura Fresh brändi all kaheliitriseid mahlajooke tootma kuut erinevat maitset. Uue Tetra Pak liini käivitamine tõi juurde neli uut töökohta.

Tarmo Noobi andmeil on A. Le Coq alates 1998. aastast kokku investeerinud veidi üle 1 miljardi krooni. Viimane suurem investeering – 160 miljoni krooni – tehti 2008. aastal, kui käivitati võimas PET-pudelite villimisliin.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077