Autor: Fredy-Edwin Esse • 3. november 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Milder: masu lõpp tekitas surve kulude tõstmiseks

Seoses majanduse elavnemisega on tekkimas surve tegevuskulude tõusmiseks, mis eeldab ka samas tempos tulude kasvu, ütles Baltika juht Meelis Milder.

Järgneb intervjuu Baltika juhi Meelis Milderiga:

Kas III kvartali tulemused vastasid ettevõtte juhtkonnale ootustele?

Jah, me oleme rahul, tulemus vastas me ootustele ning jätkas positiivset trendi. Kindlustunnet annab ka see, et positiivsed trendid jätkusid ka oktoobris. Ettevõtte juhtkonna ootustele vastavad kõik põhitegevusega seotud müüginumbrid ning efektiivsusnäitajad.

Kahjuks mõjutasid meie tulemust negatiivsed tegurid, sh hooaja alguse varude juhtimisega seotud hankekulud ning ebasoodsad valuutakursid. Tagamaks uue hooaja kvalitatiivset algust ning vastamaks operatiivselt tarbijate vajadustele, tihendasime tarnegraafikuid.

Loomulikult ei ole me rahul sellega, et ettevõte on endiselt kahjumis. Siinkohal on oluline rõhutada, et suur osa kahjumist (8,8 miljonit) on tingitud valuutakursside langusest.

Endiselt jääb käive möödunud aastate tasemele alla. Millal Teie prognooside kohaselt peaks käive saavutama eelmiste aastate taseme või ületama seda?

Kõigepealt tuleb silmas pidada seda, et kolmandas kvartalis saavutasime 14% väiksema müügipinnaga eelmise aastaga võrreldes ainult 2% väiksema müügitulemuse. See on ju tegelikult väga hea tulemus. Meie hinnangul me ületame eelmise aasta kvartaalse taseme neljandas kvartalis.Keskendume müügi kasvatamisele läbi efektiivsusnäitajate (müük ruutmeetrile ning võrreldavate pindade müügikasv).

Kas firmal on jätkuvalt 2011. a kasumisiht sama?

Otse loomulikult.

Millise turu on olete uhked või kus näete kõige rohkem potentsiaali?

Meil on väga hea meel oma koduturu Eesti üle, mis on kriisist kõige kiiremini väljumas. Eesti kolmanda kvartali müügikasv oli eelmise aastaga võrreldes juba 12%, mis on väga tugev saavutus. Tubli on olnud ka Läti, Venemaa ning Ukraina on vastanud samuti meie ootustele. Kasumit teenisid kõik Balti turud. Kuuest turust neli vastavad meie ootustele.

Mis tegurid on jätkuvalt Baltika suurimad murelapsed?

Meil on jätkuvalt mõningaid ebaefektiivseid poode, mida planeerime sulgeda. Oodatust aeglasemast taastub Leedu turg.

Seoses majanduse elavnemisega on tekkimas surve, et tegevuskulud hakkavad taas tõusma, mis eeldab ka samas tempos tulude kasvu.

Kahjuks ei saa me mõjutada maailma valuutakursse ning viimasel ajal on kursside kõikumine avaldanud meie tulemustele negatiivset mõju.

Kuidas hindade üldist rõivatööstuse turgu Eestis ja Baltikumis?

Tugevatel rõivakaupmeestel läheb täna juba selgelt paremini.

Milliste konkurentide tegemisi Te enim jälgite?

Meil ei ole kedagi konkreetset, keda me teistest enam jälgiks või kellega end võrdleks.

Millise brändi edule loodab Baltika kõige enam?

Kõik meie brändid on sel aastal teinud läbi tugeva kvalitatiivse arengu ning meie jaoks on iga brändi edu oluline.

Meil on väga hea meel, et Montoni turupositsioon on tänu väga headele kollektsioonidele oluliselt tugevnenud. Ivo Nikkolo jätkab stabiilset kasumlikku kasvu. Baltman on teinud läbi kollektsiooni totaalse uuenemise, tehes täna ilmset parimat ülikonnapakkumist. Mosaic on turule toonud väga suure hulga hea hinna ja kvaliteedi suhtega tooteid, kasvades nii oma jaeturgudel kui läbi hulgipartnerite, sh Euroopa kaubamajade keti Peek & Cloppenburg.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077