“Lähtuvalt prognoosidest tuleb meie hinnangul käesolev aasta raskem kui mullune. Prognoosime käibe mõningast langust võrreldes eelmise aastaga,” rääkis Äripäevale BLRT Grupi kommunikatsioonidirektor Anu Hallik. “Loodame Skandinaaviale, kus vahetatakse praegu praame välja ökoloogiliselt puhtamate ja nüüdisaegsemate vastu,” selgitas ta.
Kasumi suhtes on aga BLRT Halliku sõnul optimistlikum. “Oleme palju investeerinud protsesside efektiivistamisse ja tehnoloogiasse, mille põhjal prognoosime väikest kasumi kasvu võrreldes eelmise aastaga,” rääkis Hallik, lisades, et see peaks tulema energeetikasektorist metallkonstruktsioonide valdkonnast ja metallide müügist.
Samas ei ole Halliku sõnul näha veel paranemise märke ehitusega seotud sektoris, pigem on ka seal lõppemas suuremad projektid, millele lisa ei paista. Teisalt on BLRT sisenenud metallide müügiga Aasia turule ning seadnud prioriteetse sektorina Skandinaavia infraprojektid ning energeetika, kus praegu langust ei nähta. “Toodame meretuuleenergiatootjatele erinevaid suuri konstruktsioone ning spetsiaallaevu, aga ka konstruktsioone nafta ja gaasi mereplatvormidele – need suunad peaks tagama stabiilsuse,” täpsustas kommunikatsioonidirektor.
Laevaehitus pole kunagi varem nii palju kukkunud kui viimases majanduslanguses, ütles Hallik, lisades, et see on suhteliselt inertne tööstusharu, kus muutused pole väga kiired. BLRT Grupp hindab oma majandustulemusi kvartaalselt ja kuna kvartal ei ole veel lõppenud, siis täpsetest tulemustest on praegu veidi vara rääkida, kinnitas ta.