Maag Piimatööstus: eksport kasvas 20%

Suurima kohukeste, kohupiimadessertide ning kodujuustu väljavedaja Maag Piimatööstuse eksport kasvas aga tunamullusega võrreldes 20%, ütles piimatööstuse juht Valdis Noppel Äripäevale.

Rakvere Piimatööstuse alla neelanud Maag Piimatööstuse eelmise aasta 586 miljoni kroonisest auditeerimata käibest tuli 63 miljonit krooni ehk 11% ekspordist.

Möödunud aastal valmis Jõhvi, Rakvere ja Annikvere tootmisüksustes 42 000 tonni piimatooteid, millega toodangu maht hüppas 50% ja sortiment ligi 40 nimetuse võrra üles. 2008. aasta majandusaasta aruandest selgus samas, et liidetud piimatööstuste kogukäibeks oodati tegelikult saavutatu asemel rohkem, 600 miljonit krooni.

Millist kasumit Maag Piimatööstus 2009. aastal sai, Noppel ei avaldanud.

”2009. aasta suurimaks saavutuseks võib pidada seda, et hoolimata private label toodete jõudsast pealetungist tuli suurim kasv eelkõige enda kaubamärkide ekspordist,” rõõmustas Noppel. ”Kui 2008. aastal eksportisime eelkõige kettide tellimusel valmistatud private label tooteid, siis nüüd on võimalik suuresti tänu EASi toele nii Lätist kui ka  Leedust Farmi kodujuustu, küpsetisi, jogurtit, Farmi Basic jogurti- ja vadakujooki osta.”

Maagi turud jäid 2009. aastal samaks, endiselt on ettevõtte suurimad välispartnerid Lätis ja Leedus. ”Koduturul saime 2009. aastal kodumaise toorjuustu turuliidriks. Samuti parandasime positsioone jogurti, kohupiimakreemide jt tootegruppides,” kirjeldas Noppel muutusi.

Möödunud aastal investeeris Maag Piimatööstus peamiselt seadmetesse, kuhu kulus ligikaudu 21 miljonit krooni.

Noppeli sõnul on toorpiima ostuhind alates möödunud aasta augustist pidevalt tõusnud, ainuüksi viimase kvartali jooksul tõusis toorpiima hind viiendiku. ”Aastal 2009 langes toodangu keskmine väljamüügihind ligi kolmandiku,” rääkis ta. ”Hetkeolukorras pole näha, et tööstuse väljamüügihinnad hakkavad niipea toorpiima hinnale järgi jõudma, kuna kaubandus ootab jätkuvalt väga atraktiivseid kampaaniaid, mis teadupärast ettevõtte väljamüügihindu ning toodangu mahtu oluliselt mõjutavad.”

Noppel ütles, et 2010. aasta kujuneb Maagile oluliselt keerulisemaks kui eelmine. ”Kardetavasti on suurim muutus just kasumlikkuses - inimesed eelistavad järjest rohkem private label tooteid ning madal ostujõud ei võimalda lisaväärtusega tooteid nagu kohukesi, jogurtit jms osta,” sõnas ta ja prognoosis, ”meie tooteportfellis suureneb ilmselt linnapiimatoodete osakaal.”

Osale arutelus

  • Anne Oja

Toetajad

Seotud lood

Jälgi Tööstusuudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Statistika

Arvamused ja blogid

Valdkonna töökuulutused

HILTI is looking for a SALES REPRESENTATIVE

Manpower OÜ

03. november 2017

Tööstusliidrid

Teabevara