Autor: Silvia Kruusmaa • 14. veebruar 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Saku siidrist suurt äri ei looda

Saku õlletehase müügidirektor Margus Kastein A. Le Coqi optimismi siidriekspordi osas ei jaga, kuigi möönab, et plaan laieneda siidriga Euroopasse on realistlik, kuid nõuab suuri investeeringuid.

Joogitootja A. Le Coq plaanib jõuliselt suurendada siidrieksporti Euroopasse ja kasvatada igal järgneval aastal ekspordi müügimahte 50%.  Ettevõte on sihikule võtnud Taani, Rootsi ja Inglismaa, kui ühel turul on suudetud korralikult paika panna edasimüüjad ja tooteportfell, siis tehakse järgmine samm Kesk-Euroopa poole.

„Oleme A. Le Coqist ekspordimahtudelt penikoormasaapa jagu ees. Meie juba mainitud turgudel tegutseme mõnda aega,“ märkis Kastein.

„Eestil ei ole praegu nii olulist konkurentsieelist toote hinna või omaduste poolest, mis meie tooted teeksid nende turgudel väga atraktiivseks. See eelis peaks olema brändis või kaubamärgis. Küsimus, kas Eesti brändid on nii eksootilised või köitvad. Ma ei oska öelda, see sõltub turust.  Soomes on Saku kõige tuntum välismaine bränd ja ka müüduim õlu. Soome suund on reaalne väljund meile ja ka meie konkurentidele. Ka Rootsis on Eesti tooted küllaltki tuntud, samuti Taanis. Kui rääkida Kesk-Euroopast ja Inglimaast, siis meie õllebränd on seal tuntud kohalike eurooplaste  seas. Meie eksport on USAs ja Kanadas on kohalike eestlaste poolt mõjutatud," märkis Kastein. "Aga kui rääkida muudest kaupadest, siis nendega me oleme ettevaatlikud, neist valju häälega ei räägi, see turg on keerulisem ja meil ei ole tuntud kaubamärki. Suurt äri seal just loota ei ole. Kui nad just private labelitega ei proovi kanda kinnitada. Edu sõltub kindlasti sellest, palju ollakse valmis investeerima kaubamärki ja jaekettidesse, kuhu sissepääsemine on väga kallis. Küsimus on, kust see raha tuleb,“ rääkis Kastein.

Saku kogemusest tõi Kastein näite, et Saksamaal algab ühe tootega korralikku jaeketti sisenemise hind alates 100 000 eurost. „Need summad on väga suured. Reeglid on samad, mis Eesti turul, aga summad kordades suuremad. Tuleb hinnata sel juhul, mis võimalused väiksel Eesti eksportööril seal on. Kui Tarmol (A. Le Coqi juht Tarmo Noop – toimet.)  on see raha taskust võtta ja minna sellistesse kettidesse, siis miks mitte,“ sõnas ta.

Kasteina sõnul on Saku põhiekspordiäri kindlasti õlleäri ja hetkel siidri poole ei vaadata. Saku on oma siidritega sisenenud Suurbritannia, Iiri, Saksa, Nigeeria, Kanada ja USA turgudele. „Aga me ei näe selles potentsiaali. Me ei kontrolli seda turgu ise, seal peab olema usaldusväärne partner. Täna ei ole me siidri puhul teinud ühtegi muud investeeringut peale toote,“ vastas Kastein, miks nad pole siidrisse pole rohkem panustanud

 „Tervitan A. Le Coqi ettevõtmist, see on ambitsioonikas. Aga me ei konkureeri omavahel nendel turgudel,“ lisas ta.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077