24. september 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Helenius: mittemetallilised tooted on Eesti Nokia

Mittemetallilised mineraalsed tooted on teinud üllatava kasvu ekspordis, kasvades kaheksa aastaga 1118%, rääkis Äripäeva konverentsil "Äriplaan 2010" suurettevõtja Joakim Helenius.

Küsisin ka oma sõpradelt ja kolleegidelt, millise sektori eksport on tööstuses kõige enam kasvanud, rääkis Helenius ning ütles, et vastus on mittemetallilised mineraalsed tooted, mis on teinud imelise kasvu – nende eksport kasvas 1118%, samal ajal kui näiteks tekstiili ja tekstiiltoodete eksport kukkus 8%. Kui tahate, võite seda Eesti Nokiaks pidada, lisas ta.

Need firmad mitte ainult ei jää tema sõnul ellu, vaid on suutnud oma eksporti kasvatada kõige hullemas majanduslanguses pärast II maailmasõda.

Helenius avaldas imestust, et keegi pole seda sektorit märganud ega kiitnud. Tema sõnul ei peaks riik nii palju raha panema Arengufondi, sest see on täielik raharaiskamine. Seda raha, mida riik kulutab Arengufondi peale, tuleks hoopis kasutada eksportivate ettevõtete uute võimaluste leidmiseks ning see avaldaks suurt mõju. Mittemetalliliste mineraalsete toodete sektor näitab, et Eesti ettevõtted saavad hakkama, lisas ta.

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077