Kui eelmise aasta samal perioodil teenis ettevõte 17 miljonit krooni kasumit, siis selle aasta esimesed kuus kuud kasumit ei toonud. Käibe ja kasumi vähenemise tingis eelkõige eelmisel aastal alanud ja sel aastal tänu toorpiima ülepakkumisele uut hoogu saanud surve hindadele.
Positiivsele koguselisele tulemusele aitas kaasa eelkõige juustumüügi märgatav suurenemine – kui eksportturgudel kasvas juustumüük 20%, siis koduturu tulemused ületasid eelmise aasta kuut esimest kuud tervelt 48%.
Ehkki aasta esimene pool möödus tugeva hinnasurve tingimustes, prognoosib Valio Eesti aasta teiseks pooleks piimatoodete hindade mõningast tõusu.
Valio Eesti direktor Kari Finska sõnul parandas ettevõte esimese poolaastaga märgatavalt lisaks juustumüügile ka värskete piimatoodete turuosa. „Peamised tooterühmad, milles oleme edu saavutanud, on jogurt, piim ning koored. Positiivsele tulemusele andis tõuke Valio Alma kaubamärgi uuendamine kevadel,“ ütles Finska.
„Need tootjad ja piimatööstused, kes praeguse olukorra suudavad üle elada, väljuvad tugevatena. Olukorra leevenemist ootame sügisel, mil piimatoodete hinnad peaksid taas tõusma hakkama. Põhjuseks ennekõike see, et toorpiima tootmine on Eestis madalate kokkuostuhindade tõttu märgatavalt vähenenud,“ ütles Finska. „Toorpiima ülepakkumise seisust jõuame sügiseks olukorda, kus nõudlus on suurem kui pakkumine. Eelkõige mõjutavad seda Euroopa Liidu toetused, millel on olnud positiivne mõju piimatoodete nõudlusele eksportturgudel. Tuntav on see just või ja koore osas,“ lisas ta.
Valio Eesti on üks suurimaid kohalikke piimatööstusettevõtteid. Peamiselt Lõuna-Eesti farmide piimast valmistatud Valio Eesti tooteid leiab ka Lätist, Leedust, Venemaalt, Itaaliast ja Soomest.